تولید یک‌ سوم تولیدات داروی دامی کشور در ‌سمنان

تولید یک‌ سوم تولیدات داروی دامی کشور در ‌سمنان
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: بیش از یک‌سوم تولیدات داروی دامی کشور در استان سمنان تولید می‌شود.
محمد سعیدی از این استان به عنوان قطب تولید داروی دام کشور یاد و اظهار کرد: نزدیک به 40 درصد نیاز کشور به داروهای دامی در استان سمنان تولید می‌شود.
وی، با اشاره به اینکه بخش مهمی از تولیدات داروی دامی این استان به خارج از کشور صادر می‌شود، افزود: عمده این داروها در کشورهای همسایه و حاشیه‌نشینان خلیج‌فارس به مصرف می‌رسد.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان نظارت بر تولید و پخش تولیدات داروی دامی را از وظایف اداره کل دامپزشکی برشمرد و تصریح کرد: همه اقلام دارویی تولید شده در شرکت‌های تولید دارو در این استان داری پروانه تولید هستند.
وی از کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به‌عنوان یکی دیگر از وظایف مهم اداره کل دامپزشکی یاد کرد و با اشاره به اهمیت مقابله با این بیماری‌ها، اظهار کرد: 69 درصد بیماری‌های شناخته شده، بین انسان و دام مشترک هستند.
سعیدی از وجود 800 نوع عامل بیماری مشترک بین انسان و دام خبر داد و تصریح کرد: این عوامل یا از طریق دام به انسان و یا از طریق انسان به دام منتقل می‌شوند‌.
این دکترای دامپزشکی با اشاره به تعدد بیماری‌های نوپدید در دنیای امروز، تصریح کرد: پیشگیری و کنترل این نوع از بیماری‌ها که خطرات جدی برای جمعیت‌های انسانی دارند، بواسطه ماهیت نوپدید بودنشان، سخت و زمان‌بر است.
وی ادامه داد: بیماری‌هایی نظیر‌ ابولا، سارس، آنفولانزای فوق حاد پرندگان و... از مهمترین بیماری‌های نوپدید هستند که در سالیان اخیر بخش‌هایی از جوامع انسانی را در دیگر کشورها تحت تاثیر قرار دادند.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان، با بیان اینکه راه کنترل این بیماری‌ها‌، کنترل عوامل آن در جمعیت دامی است، اضافه کرد: سازمان دامپزشکی تنها نهادی است که می‌تواند این بیماری‌ها را کنترل و مهار کند. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com