تولید یک هزار تن گوشت سفید در خراسان جنوبی

تولید یک هزار تن گوشت سفید در خراسان جنوبی
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: از آغاز سال جاری تاکنون یک هزار و 224 تن گوشت سفید بهداشتی در خراسان جنوبی تولید شده است.
محمد علی بخشی در بیرجند در ارتباط با نظارت‌های بهداشتی اظهار کرد: بازرسی قبل از کشتار، نظارت بر ذبح در حین کشتار، بازرسی بهداشتی لاشه و ممهور کردن لاشه به مهر سلامت بهداشتی از جمله نظارت‌های بهداشتی است.
وی با بیان اینکه کشتار طیور گوشتی با نظارت کارشناسان دامپزشکی و در کشتارگاه‌های صنعتی خراسان جنوبی انجام می‌شود، ادامه داد: از آغاز سال جاری تاکنون یک‌هزار و 224 تن گوشت سفید در استان تولید شده است.
خروج 615 کیلوگرم گوشت قرمز از چرخه مصرف
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان جنوبی تولید گوشت را یکی از فعالیت‌های مهم دامپزشکی دانست و تصریح کرد: از آغاز سال جاری تاکنون 2 هزار و 500 دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های استان با نظارت بهداشتی کشتار شده‌اند.
بخشی افزود: از این تعداد دام کشتار شده 104 تن گوشت قرمز بهداشتی وارد بازار شده است.
وی مقدار گوشت قرمزی را که از چرخه مصرف انسان خارج شده در فروردین‌ماه جاری 615 کیلوگرم عنوان کرد و اذعان داشت: همچنین 500 کیلوگرم از گوشت سفید استان نیز در این مدت از چرخه مصرف خارج شده است.
انجام واکسیناسیون سبب جلوگیری از بیماری است
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام متذکر شد: عامل بروز این بیماری‌ها بین انسان و دام مشترک بوده و سبب ایجاد بیماری در انسان و حیوان می‌شود.
بخشی اضافه کرد: تب مالت، سل، شاربن، تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو و آنفولانزای فوق حاد پرندگان از جمله بیماری‌های مشترک بین دام و انسان به شمار می‌آید.
وی خاطرنشان کرد: رعایت مسائل بهداشتی، بیوسکوریتی، انجام برنامه‌های منظم دوره‌ای واکسیناسیون برای دام و طیور از ابتلا انسان به بیماری‌های مشترک بین دام و انسان پیشگیری می‌کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com