تولید گوشت مرغ در کشور با بازار مصرف هماهنگ نیست

تولید گوشت مرغ در کشور با بازار مصرف هماهنگ نیست
عضو هیات مدیره انجمن جوجه یک روزه گفت: تولید گوشت مرغ در کشور با بازار مصرف هماهنگ نیست و تولید کنندگان با مشکل فروش محصول مواجه اند.
ناصر بیکی افزود: ماهانه بیش از 100 میلیون جوجه ریزی در مرغداری های کشور انجام می شود که سهم مرغداریهای استان مرکزی ماهانه دومیلیون قطعه جوجه است.
وی ادامه داد: با برآورد انجام شده میزان مورد نیاز جوجه ریزی برای مصرف گوشت مرغ در داخل کشور ماهانه 85 میلیون قطعه است که 15 میلیون قطعه مازاد بر مصرف تولید می شود.
عضوهیات مدیره انجمن جوجه یک روزه خاطرنشان کرد: براساس برآورد، سالانه در استان مرکزی بطور متوسط 35 هزار تن مرغ گوشتی تولید می شود درحالی که میزان مصرف استان 15 هزار تن است و برای عرضه 20 هزار تن مازاد بر مصرف، تولید کنندگان با مشکل مواجه هستند.
بیکی تنها راه تعادل در عرضه و تقاضا و حمایت از تولیدکنندگان مرغ گوشتی را ایجاد زمینه صادرات این ماده پروتیینی ازسوی مسوولان دانست و گفت: ارائه یارانه و راه اندازی کارگاه های بسته بندی بهداشتی و بازاریابی در کشورهای همسایه و آسیای میانه و کنترل و نظارت دقیق در زنجیره تولید بهترین گزینه توسعه صادرات این ماده خوراکی است.
وی تاکید کرد چنانچه دولت در متعادل کردن تولید مرغ با مصرف داخلی چاره اندیشی نکند در درازمدت تولید کنندگان در این صنف دچار مشکلات بیشتری برای بازار فروش خواهند شد.

 
نظرات شما
  •  

    مرغدار گفت : ۹۳/۰۹/۰۵

    همین جا جا داره که بگم برای سازمان دامپزشکی شهرستان اراک واقعا متاسفم که واحدها بدون مجوز جوجه ریزی وبدون داشتن پروانه بهداشتی اقدام به جوجه ریزی میکنندوشما بدون اینکه بتونید هیچ کاری انجام بدید بعد اقایون هم دم می زنن از ساماندهی واقعا متاسفم!

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com