تولید گوشت مرغ بدون آنتی بیوتیک برای نخستین بار در آذربایجان شرقی

تولید گوشت مرغ بدون آنتی بیوتیک برای نخستین بار در آذربایجان شرقی

معاون بهبود تولیدات دامی استان آذربایجان شرقی گفت: برای نخستین بار در استان، گوشت مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک در شهریور ماه به بازار عرضه می‏شود.
به گزارش موج به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، مهندس عباس فرد مرادی نیا معاون بهبود تولیدات دامی استان در گفتگو با خبرنگاران اذعان داشت: مصرف گوشت مرغ‏های دارای باقیمانده آنتی بیوتیک در مصرف کنندگان، مقاومت بدن انسان را در مقابل آنتی بیوتیک‏ها افزایش داده و درمان عفونت‏ها را دشوار می‏کند.
مهندس مرادی نیا با بیان این که هم اکنون در اغلب کشورها استفاده از آنتی بیوتیک در خوراک دام و طیور به شدت محدود گردیده است، افزود: با توجه به تراکم تعداد مرغداری‏ها و همچنین عدم رعایت مدیریت بهداشتی در طول دوره پرورش، عموما مرغداری‏ها با مشکل مواجه می‏شوند و مرغداران برای مقابله با آن زیرنظر دامپزشک و گاه خود سرانه اقدام به درمان طیور با آنتی بیوتیک می‏کنند.
وی افزود: در صورتی که با اعمال دقیق ضوابط بهداشتی وامنیت زیستی در مرغداری‏های گوشتی با نظارت کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان و دستورالعمل‏های اجرایی موجود می‏توان مرغ‏هایی را پرورش داد که در طول دوره نگهداری و پرورش، به بیماری مبتلا نشده و در نتیجه نیازی به استفاده از آنتی بیوتیک جهت درمان مرغ‏ها نباشد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان این که مرغ‏های تولیدی بدون آنتی بیوتیک طی پیش بینی‏های انجام پذیرفته در اواخر شهریورماه سال جاری با بر چسب مرغ فاقد آنتی بیوتیک وارد بازار خواهد شد، افزود: این طرح برای نخستین بار در یکی از واحدهای تحت پوشش شرکت تعاونی مرغداران مرغ گوشتی تبریز و حومه در شهرستان اهر با جوجه ریزی 37 هزار قطعه شروع و در هفته نخست شهریور ماه سال جاری نیز با 36 هزار قطعه جوجه ریزی دیگر در سه واحد تحت پوشش ادامه خواهد یافت.
وی با بیان این که در این طرح نهاده‏های تولید از جمله دان آماده و هزینه جوجه یکروزه، تأمین شده و نظارت لازم در راستای بهبود شاخص‏های تولید توسط تعاونی به عمل می‏آید، افزود: این طرح توسط شرکت تعاونی مرغداران مرغ گوشتی تبریز و حومه در مرغداری‏های تحت پوشش آن شرکت و با حمایت مالی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان و مشاوره‏های فنی معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اجرا می‏گردد.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com