تولید گوشت مرغ افزایش می‌یابد

تولید گوشت مرغ افزایش می‌یابد
در اقتصاد مقاومتی بحث خودکفایی مطرح است که در صنعت مرغداری باید اجرا شود تا غذا و سویا طیور توسط مسئولین در داخل تولید شود.
رحمت‌الله نوروزی عضو کمیسیون کشاورزی گفت:‌ ما در تولید گوشت مرغ ظرفیت بالایی داریم اما همچنان ریسک صنعت مرغداری توسط جهاد و کشاورزی کاهش یافته است.
وی ادامه داد: در توزیع باید به میزان مصرف در بازار توجه شود تا تأثیر مطلوبی بر قیمت نداشته باشد.
وی افزود: در روند تولید گوشت مرغ عواملی همانند دان‌گران، بیماری‌ها، نیروی انسانی وجود دارند که باعث افزایش قیمت نهایی مرغ می‌شود.
وی تصریح کرد: بازار مرغ تهران از استان‌های شمالی کشور تأمین می‌شود و باید در توزیع پوشش خوبی داده شود تا مشکلاتی در عرضه و تقاضا به وجود نیاورد.
وی تأکید کرد: در این راستا باید مسئولین وزارت جهاد و کشاورزی و دامپزشکی کشور و وزارت صنعت، معدن فعالیت‌های گسترده‌ای انجام دهند تا تولید گوشت مرغ افزایش یابد و نوسانات قیمتی در بازار نداشته باشیم.
وی در زمینه سرمایه‌گذاری صنعت مرغداری گفت:‌ باید شرکت تعاونی مرغداران فعال شود و بانک کشاورزی وام کم‌سود به مرغداران بدهد تا مشکلات واردات اعم از گمرک و هزینه‌های حمل‌‌ونقل کاهش یابد.
وی اعلام کرد:‌ ما در جلسات اخیر مجلس، ‌"صندوق حمایت دان روغنی و پنبه" را در مجلس اعلام کردیم.
توانایی تولید نهاده‌های طیور به صورت علمی
وی در ادامه گفت:‌ در تولید گوشت مرغ باید به صورت علمی نهاده‌های غذای در داخل کشور تولید شود تا کمبودهایی که در این زمینه داریم با واردات جبران نشود و به دنبال راه‌حل باشیم.
در ادامه سکینه عمرانی عنوان کرد: باید تغییراتی در نوع رژیم غذایی صورت بگیرد و علوفه‌هایی جایگزین بشود که توان و امکان تولید در کشور را داریم.
در زمینه تولید نهاده‌ها و سویا اعلام کرد:‌ 85  درصد سویا جهان از طریق نوترکیب تولید می‌شود و نهاده‌ها و ذرت‌هایی که ما وارد می‌کنیم از همین طریق تولید شده‌اند و ما توانایی تولید نهاده‌های نوترکیب در کشور را داریم ولی تا به حال اقدام به تولید انجام نشده است.
وی تأکید کرد: ما دانش خوب در تولید گوشت مرغ داریم و باید در تولید نهاده‌های طیور اقدامات لازم را انجام دهیم تا دچار تنش‌های سیاسی در واردات نشویم.
وی در ادامه افزود: همچنین در گمرک منتظر ارز مرجع نباشیم و هزینه حمل‌ونقل در قیمت نهایی تأثیری نداشته باشد و در نهایت ناامنی در بازار حل شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com