تولید گوشت قرمز در آذربایجان غربی به ۵۵ هزار تن رسید

تولید گوشت قرمز در آذربایجان غربی به ۵۵ هزار تن رسید
رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تولید گوشت قرمز در ۱۰ ماهه سال ۹۲ در آذربایجان غربی به ۵۵ هزار تن رسید.
سیدعلی مختاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در 10 ماهه امسال 55 هزار تن گوشت قرمز در استان تولید شده است که در مقایسه با سال 91 دو و نیم درصد رشد تولیدی داشته ایم.
وی گفت: 85 درصد از گوشت تولید شده در مدت زمان مذکور در مناطق روستایی و عشایری استان و بقیه آن نیز در واحدهای صنعتی تولید شده است.
رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: در مدت 10 ماهه سال 92مقدار گوشت سفید مرغی تولید شده در استان  53 هزار تن بوده است.
مختاری گفت: شیر تولیدی آذربایجان غربی در طول سال 92  به مقدار 560 هزار تن بوده است که 80 درصد از آن در مناطق روستایی و عشایری و بقیه در واحد های صنعتی استان تولید شده است.
وی اظهار کرد: آذربایجان غربی در تولید شیر نیز نسبت به سال گذشته 5 درصد رشد تولید داشته است.
رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از راه اندازی گاوداری 2 هزار راسی در سلماس خبر داد و گفت: این طرح با هماهنگی صنایع شیر ایران در حال اجراست و با پیشرفت فیزیکی 30 درصد برخوردار است.
مختاری تصریح کرد: آذربایجان غربی در تولید عسل نیز اقدامات موثر و قابل رشدی انجام داده به طوری که در مدت 10 ماهه سال 92 مقدار 950 هزار کندوی مدرن و بومی با تولید 18 و نیم هزار تن عسل پرورش یافته و میزان عسل تولیدی نسبت به سال گذشته با رشد 5 درصدی همراه بوده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com