تولید گوشت قرمز امسال به 60 هزار تن افزایش می‌یابد

تولید گوشت قرمز امسال به 60 هزار تن افزایش می‌یابد
مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: با اقدامات انجام شده در راستای افزایش تولید گوشت در استان اصفهان پیش بینی می‌شود امسال تولید گوشت به 60 هزار تن برسد.
طهمورث نامداری با اشاره به جایگاه استان در تولید شیر اظهار کرد: استان اصفهان با تولید یک میلیون و 100 هزار تن شیر در سال گذشته رتبه نخست تولید شیر در استان را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: از دیگر افتخارات استان تولید شیر حاوی امگا3 برای اولین بار در کشور به عنوان شیردارو و روزانه بالغ بر 30 تن در 3 واحد گاوداری صنعتی استان و همچنین از نظر میزان رکورد تولید شیر برای هر راس گاو اصیل شیری استان اصفهان با میانگین تولید 35 کیلوگرم در  روز نیز مقام اول را دارا است.
مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: در راستای ارتقا کیفیت شیر طی سال گذشته اعتبارات و تسهیلاتی جهت تجهیز و نوسازی واحدهای گاوداری از جمله تجهیز و نوسازی اماکن، ادوات و تجهیزات دامپروری‌ها شامل شیردوش و جایگاه نگهداری شیر در اختیار دامداران قرار داده شده است.
وی با اشاره به اینکه استان اصفهان با تولید 57 هزار تن گوشت قرمز رتبه پنجم تولید را در کشور دارد تصریح کرد: از اقدامات و افتخارات استان اصفهان تولید گوشت قرمز غنی شده با CLA در یکی از گاوداری‌های صنعتی استان با 500 راس گاو است که برای اولین بار در کشور و خاورمیانه صورت می‌گیرد.
نامداری اقدامات انجام شده در جهت بهبود تولید گوشت قرمز را فعال‌سازی واحدهای پرواربندی، بهبود کیفیت خوراک مصرفی دام از طریق کارخانجات خوراک دام استان و انجام اقدامات اصلاح نژادی بر دام‌ها نام برد.
وی اقداماتی که در خصوص اصلاح نژاد انجام شده انتخاب دام خوب انتخاب دانست و افزود: گوساله‌های اصلاح نژاد شدی انتخاب شده گوساله‌هایی هستند که توان افزایش تولید گوشت آنها زیاد است، ضریب تبدیل بالایی دارند و در زمان کوتاهی به سن کشتار می‌رسند به‌گونه‌ای که مدت زمان پرواری آنها از 9 ماه به 7 ماه کاهش می‌یابد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در راستای افزایش تولید گوشت قرمز و فعال کردن واحدهای پرواربندی تسهیلات سرمایه در گردش جهت توسعه بخش کشاورزی به مبلغ 5 میلیارد و 500 میلیون تومان به تعدادی از دامداری‌های استان اختصاص داده شده و پیش بینی می‌شود امسال تولید گوشت قرمز به 60 هزار تن برسد.
وی در مورد نقش شرکت‌های خدمات مشاوره مهندسی اذعان داشت: افزایش بهره‌وری توسط شرکت‌های خدمات مشاوره مهندسی صورت می‌گیرد به گونه‌ای که کل مدیریت واحد دامداری بر عهده آنها بوده و اقدامات از قبیل جیره‌نویسی به صورت علمی و انجام امور مربوط به اصلاح نژاد را انجام می‌دهند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com