تولید گوشت طیور در استان یزد 20 هزار تن افزایش می ‌یابد

تولید گوشت طیور در استان یزد 20 هزار تن افزایش می ‌یابد

معاون امور دام و طیور جهاد کشاورزی استان یزد از افزایش 20 هزار تنی گوشت طیور در سال جاری در استان یزد خبر داد.
علی ثقفی در گفتگو با خبرنگار مهر در یزد با اشاره به پرورش انواع طیور در استان یزد اظهار داشت: استان یزد جایگاه نخست در سطح کشور در تولید بلدرچین را داراست و بخش اعظمی از تولیدات این بخش به خارج از استان صادر می‌ شود.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 80 درصد از گوشت بلدرچین تولید استان یزد به خارج از استان می‌ شود که استانهای تهران، فارس، اصفهان، کرمان از عمده‌ ترین مصرف ‌کنندگان گوشت بلدرچین استان یزد هستند.
وی با اشاره به پرورش 968 هزار قطعه بلدرچین در استان یزد، خاطرنشان کرد: سالانه بیش از هزار تن گوشت بلدرچین در یزد تولید می‌ شود.
معاون امور دام و طیور جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به پرورش انواع طیور در یزد بیان داشت: نخستین و بزرگترین واحد پرورش صنعتی کبک نیز در یزد در حال فعالیت است.
وی ادامه داد: بیش از 95 درصد از تولیدات کبک در استان یزد مازاد مصرف و به خارج از استان و حتی کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس صادر می ‌شود.
ثقفی با اشاره به پرورش 57 هزار قطعه کبک در یزد یادآور شد: سال گذشته بیش از 69 تن گوشت کبک در استان یزد تولید شد.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع سال گذشته 38 هزار و 745 تن انواع مختلف گوشت طیور در استان یزد تولید شد که در سال جاری با افزایش بیش از 20 هزار تن به 59 هزار و 584 تن خواهد رسید.
ثقفی همچنین با پیش ‌بینی رشد بیش از دو برابری تولید گوشت بوقلمون در سال جاری نسبت به سال گذشته، بیان داشت: تولید گوشت بوقلمون در سال جاری به 78 تن خواهد رسید.
معاون امور دام و طیور جهاد کشاورزی استان یزد در مورد پرورش شترمرغ در استان یزد نیز اظهار داشت: پیش ‌بینی می ‌شود امسال تولید گوشت شترمرغ در استان یزد افزایش چهار برابری نسبت به سال گذشته داشته باشد.
وی اظهار امیدواری کرد که تولید گوشت شترمرغ در استان یزد امسال به مرز 67 تن برسد.

 
کلمات کلیدی توليد گوشت مرغ یزد
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com