تولید گوشت برای دامداران استان سود چندانی ندارد

تولید گوشت برای دامداران استان سود چندانی ندارد
منوچهر بحری اظهار کرد: در حال حاضر هزینه تمام شده یک کیلوگرم شیر با احتساب 10 درصد کارمزد برای دامداران 645 تومان است.
وی ادامه داد: قیمت شیر در دامداری سنتی با توجه به کیفیت و چربی آن حدود 500 تومان و در دامداری صنعتی حدود 550 تا 650 تومان است.
وی با بیان اینکه بحث علوفه از مهمترین مشکلات دامداران استان است، گفت: بخش عمده علوفه دام در مازندران وارداتی است و همچنین تعادل بین هزینه‌ها و تولید برقرار نیست که باید در این خصوص چاره‌اندیشی شود.
مدیرعامل اتحادیه دامداران مازندران ادامه داد: برخی از اقلام علوفه‌ای از جمله سبوس گندم رشد 120 درصدی و جو امسال نسبت به سال گذشته رشد صد درصدی داشته است.
مدیرعامل اتحادیه دامداران مازندران تصریح کرد: علوفه‌هایی که در مازندران تولید می‌شود، تنها پاسخگوی 30 درصد از نیاز است و مابقی از استانهای دیگر و کشورهای دیگر از جمله قزاقستان، ترکمنستان، ازبکستان، روسیه، آذربایجان و اوکراین تامین می‌شود.
بحری با اشاره به اینکه ذرت علوفه‌ای از علوفه‌های رایجی به شمار می‌رود که در مازندران کشت می‌شود، گفت: باید کشت دوم در بخش علوفه نیز فعال شود و دولت باید در این راستا از دامداران حمایت کند.
وی اظهار کرد: باید از تشکل‌های مختلف بخش کشاورزی با اعطای وام کم‌بهره و درازمدت حمایت شود.
مدیرعامل اتحادیه دامداران مازندران خاطرنشان کرد: روزانه 130 تن و ماهانه بیش از 4000 تن گوشت در مازندران تولید می‌شود که تولید گوشت برای دامداران استان صرفه اقتصادی و سود چندانی ندارد.
بحری افزود: در صورت حمایت دولت از دامداران ظرفیت تولید گوشت مازندران می‌تواند تا سه برابر افزایش یابد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com