تولید کنندگان گوشت مرغ به حمایت بیشتری نیازمندند

تولید کنندگان گوشت مرغ به حمایت بیشتری نیازمندند
معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار مازندران حمایت از تولید کنندگان را وظیفه تمامی دستگاه های اجرایی دانست و گفت : تولید کنندگان گوشت سفید مرغ در مقایسه با تولید کنندگان گوشت قرمز کمتر مورد حمایت و توجه قرار گرفته اند.
علی احسانی سه شنبه شب در نشست اعضای هیات مدیره انجمن جوجه یکروزه مازندران افزود: تمامی مسوولان دولتی باید بر اساس ضوابط و قوانین از تشکل های تولیدی دفاع همه جانبه داشته باشند.
وی ادامه داد: مسوولان دولتی باید پاسخگوی وظایف خود در قبال ارایه خدمات مطلوب به صاحیان واحد های تولیدی نیز باشند.
معاون استاندار مازندران با بیان اینکه صنعت طیور مازندران همانند دیگر حوزه های کشاورزی از اهمیت ملی برخوردار است ، گفت: توسعه سرمایه گذاری در مازندران دغدغه جدی استانداری است.
وی افزود: با مشخص شدن تمامی مدیران ستادی استانداری مازندران ، توجه به مشکلات تولید کنندگان و واحدهای تولیدی در اولویت برنامه های مسوولان قرار گرفته است.
احسانی از تشکل های کشاورزی مازندران به عنوان یک قدرت اقتصادی ملی یاد کرد و افزود: بسیاری از مشکلات مطرح شده از سوی انجمن صنفی جوجه یکرزوه مازندران درون سازمانی است که با تعامل و همکاری قابل رفع است.
وی به راه اندازی صندوق توسعه تولید در مازندران اشاره کرد و افزود: تمامی تشکل های کشاورزی و سرمایه گذاران می توانند در این صندوق مشارکت کنند.
احسانی گفت: 49 درصد منابع این صندوق از طریق دولت و 51درصد توسط تشکل ها تامین می شود و منابع با نرخ سود چهار درصد از سوی اعضای تشکل ها مدیریت خواهد شد.
رییس هیات مدیره انجمن جوجه یکروزه مازندران نیز از افزایش 150 درصدی نرخ صدور مجوز حمل جوجه یکروزه انتقاد کرد و پرداخت این مبلغ را برای تولید کنندگان سنگین و غیرمنصفانه دانست .
نصرت الله اسدی گفت: هیات وزیران نرخ صدور مجوز حمل برای هر قطعه جوجه را 50 ریال اعلام کرد که این مبلغ باید به سازمان دامپزشکی پرداخت شود.
وی با اشاره به اینکه نرخ قبلی برای صدور مجوز حمل کمتر از 20 ریال برای هر قطعه جوجه بود، افزود: مگر دامپزشکی چه خدماتی در زمینه حمل جوجه یکروزه به تولید کنندگان ارائه می کند که باید چنین رقمی دریافت کند.
اسدی مشکلات تولید کنندگان صنعت طیور را انبوه توصیف کرد و گفت: از آنجایی که 80 تا 90 درصد نهاده های طیور وارداتی است و نوسانات نرخ ارز نیز وجود دارد، تولید کنندگان با ریسک بالا فعالیت می کنند.
وی افزود: در حالی که قیمت نهاده ها و سایر نیازمندی های صنعت طیور آزاد گذاشته شده تا بر اساس عرضه و تقاضا قیمت واقعی تعیین شود، قیمت مرغ همچنان حاکمیتی است و این اجازه وجود ندارد که قیمت مرغ هم مانند نهاده ها و سایر عوامل تولید بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شود.
رییس هیات مدیره انجمن جوجه یکروزه مازندران گفت: بیشتر تولید کنندگان از سال 84 تا کنون بر اثر فشار تورم ، نوسانات نرخ ارز ، کمبود نهاده ها و بالا بودن قیمت آن از رده تولید خارج شدند و یا در آستانه تعطیلی قرار دارند.
وی از بالا بودن نرخ سود بانکی به عنوان یک مشکل جدی صنعت طیور یاد کرد و اظهار داشت: علاوه بر این وجود بیماری ها ، کمبود دارو و بالا بودن قیمت آن هم از مشکلاتی است که فعالان صنعت طیور را رنج می دهد.
اسدی از وجود مشکلات برای تمدید صدور پروانه فعالیت واحدهای پرورش مرغ در مازندران انتقاد کرد و گفت: به دلیل توسعه روستاها ، شهر شدن روستاها و ساخت و سازهای بی رویه به صورت ویلایی در حریم مشخص شده واحد های صنعت طیور، صاحبان این صنعت برای تمدید پروانه با مشکلات جدی مواجه شدند.
رییس هیات مدیره انجمن جوجه یکروزه مازندران به طرح پرورش ماکیان محلی و بی توجهی به خطر احتمالی شیوع بیماری آنفلونزای مرغی در استان اشاره کرد و گفت: بسیاری از واحدهای صنعت طیور به دلیل بی تدبیری در اجرای درست طرح با مشکلت زیادی مواجه می شوند

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com