تولید پایدار عامل تجارت و تنظیم بازار سهل و آسان

تولید پایدار عامل تجارت و تنظیم بازار سهل و آسان

ایسکانیوز- رییس اتحادیه مرغ گوشتی ضمن تاکید برداشتن تولید و صادرات پایدار براساس یک برنامه‌ریزی منسجم در کشور، اظهار داشت: در کشور ما از 30 درصد ظرفیت تولید مرغ استفاده نمی‌شود این در حالی است که اگر تولید، به صورت توامان پایدار و کیفی باشد، تجارت سهل و بازار نیز به راحتی تنظیم خواهد شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران ، محمد یوسفی با اشاره به توزیع گسترده و تنظیم بازار گوشت مرغ در کشور گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون در حدود 45 هزار تن گوشت مرغ توسط گروه‌های مختلف در بازار توزیع شده است.
وی با بیان این مطلب که 15 هزار تن از مرغ‌های عرضه شده با نرخ‌های مصوب وزارت بازرگانی در سطح شهر توزیع شده است، قیمت مرغ را متعادل دانست و افزود: در حال حاضر میانگین قیمت مرغ در بازار در حدود 3 هزار و 100 تومان است.
وی که با شبکه اطلاع‌رسانی بازرگانی ایران (شابا) گفت و گو می کرد، با اشاره به کاهش تقاضای مردم در دهه سوم ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: با توجه به اینکه مرغ یک کالای تثبیتی نیست بنابراین نرخ آن نیز به صورت تابعی از عرضه و تقاضا تعیین می‌شود بنابر‌این به دنبال کاهش تقاضا قیمت‌ها رو‌به افول خواهد بود و مجدداً شاهد کاهش قیمت گوشت مرغ در کشور خواهیم بود‌.
رییس اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به مشکلات موجود در نظام تولید و توزیع مرغ در کشور‌، تصریح کرد‌: تولیدکنندگان ما عادت کرده‌اند که در مقعطی به صورت هم زمان به تولید مرغ بپردازند بر همین اساس در زمانی با افزایش تولید مواجه بوده و در دوره‌ای دیگر نیز شاهد کاهش تولید در کشور هستیم که این امر موجب می‌شود تا ما در هنگام افزایش تقاضا شاهد نوسان شدید قیمتی در بازار مرغ شویم.
وی با اشاره به سخنان وزیر بازرگانی مبنی بر تولید پایدار و رونق صادرات مرغ، گفت: دولت باید کمک کند تا یک برنامه صادراتی دائمی و مستمری در کشور وجود داشته باشد و تولید کنندگان بر اساس این برنامه اقدام به تولید کنند.
یوسفی با بیان این مطلب که در زمان کاهش تولید نیز نباید صادرات متوقف شود، گفت: وجود صادرات پایدار سبب ایجاد اطمینان و جذب بازارهای هدف می‌شود.
یوسفی افزود‌: اگر تولید، پایدار و کیفی باشد، تجارت سهل خواهد شد و صادرکننده در بازار، به خوبی خودنمایی می‌کند؛ ضمن اینکه بازار نیز به راحتی تنظیم خواهد شد.
این مقام مسوول ضمن تاکید بر شکل‌گیری یک کمپانی به منظور برنامه‌ریزی برای تولید منسجم در کشور، خاطرنشان کرد: در صورت برنامه‌ریزی مناسب از سوی مرغداران برای استفاده بهینه از این ظرفیت تولید در کشور می‌توان برنامه‌ریزی دقیقی در رابطه با صادرات این محصول داشت ضمن اینکه شرکت‌های صادرکننده باید طبق یک قرارداد یک ساله میزان تعهدات خویش را مشخص و به آن تعهدات متعهد باشد.
در حال حاضر وزارت بازرگانی با همکاری تشکل‌های تولیدی در حال تدوین طرحی است تا براساس آن بتوان برای تنظیم بازار مرغ به جای واردات از مدیریت صادارت استفاده کند.
براساس این طرح باید تمامی مرغداری‌های ما با تمام ظرفیت اقدام به تولید کرده و مرغ های مازاد بر نیاز بازار را به بازارهای هدف صادر کنند.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com