تولید هزار و 600 تن گوشت قرمز در قوچان

تولید هزار و 600 تن گوشت قرمز در قوچان
رئیس شبکه دامپزشکی قوچان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از هزار و 600 تن گوشت قرمز در این شهرستان تولید شده است.
علیرضا قدرتی، اظهار کرد: تولید گوشت قرمز یکی از مهمترین بخش های درآمدی دامپروران قوچانی به ویژه دامدارانی که به پرواربندی دام سبک در این شهرستان مشغول هستند، محسوب می شود.
وی با بیان اینکه قوچان حدود چهار درصد از جمعیت دام سبک و سنگین استان را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: این شهرستان با دارا بودن بیش از 420 هزار راس دام سبک و سنگین پتانسیل بسیار بالایی در تامین و تولید گوشت قرمز منطقه دارد.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از هزار و600 تن گوشت قرمز در شهرستان تولید شده که عمده آن مربوط به کشتار دام سبک می باشد و بقیه شامل کشتار دام سنگین از جمله گاو و شتر است.
 قدرتی، نقش آموزش در پیشگیری و شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان را بسیار مهم دانست و یادآور شد: به دلیل شیوع بیماری آنفلوانزا فوق حاد پرندگان در برخی نقاط کشور و پیشگیری از شیوع این بیماری در منطقه، علاوه بر آگاه سازی پرورش دهندگان طیور صنعتی، آموزش روستائیان هر منطقه از این بیماری در جلوگیری از شیوه این بیماری قطعا بسیار موثر خواهد بود.
 رئیس شبکه دامپزشکی قوچان در پایان با اشاره به برگزاری کارگاه های مختلف آموزشی در روستاها، تصریح کرد: مرغداران و سایر پرورش دهندگان طیور بومی هرگونه تلفات در طیور را هر چه سریعتر به شبکه دامپزشکی شهرستان از طریق مراجعه حضوری و یا شماره تلفن 47224142 جهت نمونه گیری و انجام اقدامات لازم در جریان قرار دهند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com