تولید مرغ گوشتی بیش از تقاضاست

تولید مرغ گوشتی بیش از تقاضاست

رییس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی تهران گفت: در حال حاضر تولید مرغ بیش از تقاضاست و تولید کننده نگران عوامل بازدارنده ادامه تولید، در پی از دست دادن بازار است.
حسین مقدم نیا رییس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی تهران در گفت و گو با ایسکانیوز، خاطرنشان کرد: مرغدار نگران بازار است که اگر محصول به بازار نرسد مشکلاتی از قبیل افزایش وزن مرغ در مرغداری، دانه اضافی، خوابیدن سرمایه و جوجه ریزی در دوره بعدی را به دنبال دارد.
وی افزود: زمان افزایش قیمت و کمبودها باید به فکر مصرف کننده بود ولی در حال حاضر بیش از هر چیز موضوع افزایش تولید نسبت به تقاضا نگرانی ها را در خصوص وضع تولید کننده پیش می آورد.
مقدم نیا عنوان کرد: افزایش تولید را نمی توان با صادرات جبران کرد چرا که به این سرعت دستیابی به بازار امکان پذیر نیست.
وی ادامه داد: کشورهای هدف نیز باید اطمینان کافی را از تداوم سفارش برای زمان مورد نیاز پیدا کند و به این ترتیب صادرات نیازمند زمان است.
مقدم نیا اذعان داشت: در حال حاضر باید به گونه ای عمل شود که تداوم تولید را تضمین کنیم و قیمت ها را کنترل کنیم تا از یک حدی، کاهش نیابد و انگیزه تولید کننده را از بین ببرد.
وی درخصوص فرارسیدن مناسبت های گوناگون و ذخیره سازی مرغ تصریح کرد: تولید مرغ نسبت به تقاضا بالاست و اتحادیه تشکل ها مرغ ها را خریداری و ذخیره کرده و در زمان نیاز به بازار تزریق می کنند.
مقدم نیا افزود: تعهد کتبی به وزارت جهاد کشاورزی داده شده مبنی بر اینکه قیمت مرغ در ماه های پیک مصرف افزایش نیابد مشروط بر این که ابزارهای تولیدی و کاری در اختیار تشکل ها و اتحادیه قرار گیرد و شرایط مناسب برای تولید فراهم شود.
وی تصریح کرد: تشکل ها و اتحادیه ها پول مرغدار را به موقع و سریع باید بدهند تا تولید کننده بتواند سفارش قبول کند و ظرفیت سازی انجام دهد.
رییس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی تهران در پایان اذعان داشت: انتظار داریم در شرایط کنونی تولید به میزان کافی انجام شود و تولید کننده به روند تولید علاقمند باشد و باید این شرایط حفظ شود تا در آینده با مشکل و نارسایی مواجه نشویم

 
کلمات کلیدی توليد گوشت مرغ
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com