تولید مرغ گران شد

تولید مرغ گران شد
بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران، تورم تولیدکننده مرغداری‌های صنعتی کشور در سال گذشته به ٤/١٠ درصد رسید. شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی کشور در سال ۱۳۹۵ به عدد ٤٨/٢٣٦ رسید که ٤٢/١٠ درصد نسبت به سال قبل (تورم سالانه)، افزایش داشته است.

شاخص مرغداری‌های صنعتی در تمام فصول به جز فصل بهار نسبت به فصل مشابه سال قبل با افزایش روبه‌رو بوده و بیشترین افزایش در فصل زمستان و معادل ٣١/٢٦ درصد بوده است.

همچنین شاخص مذکور در فصل بهار ١٤/٤ درصد نسبت به فصل مشابه سال قبل کاهش یافته است. در سال ۱۳۹۵ شاخص گروه مرغ به ٠٦/٢٦٦ واحد رسیده که در مقایسه با سال قبل ٤١/١٣ درصد افزایش یافته است. همه اقلام این گروه شامل پولت، مرغ گوشتی و جوجه یکروزه به ترتیب ٧٩/١٣، ١٩/٨ و ٥٨/٤١ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته‌‌اند. شاخص مذکور در تمام فصول به جز فصل بهار نسبت به فصل مشابه سال قبل با افزایش روبه‌رو بوده و بیشترین افزایش در فصل زمستان و معادل ٢٦/٢٤ درصد بوده است.

همچنین شاخص مذکور در فصل بهار ١٦/٠ درصد نسبت به فصل مشابه سال قبل کاهش یافته است. در سال ۱۳۹۵ شاخص گروه تخم مرغ به      ٥١/١٦٦ واحد رسیده که در مقایسه با سال قبل ٢٧/٣ درصد افزایش یافته است. تخم مرغ خوراکی با افزایش ٥٩/١٠ درصدی و تخم مرغ نطفه‌دار با کاهش ٠٦/٣ درصدی، افزایش ٢٧/٣ درصدی شاخص نسبت به سال قبل را رقم زده‌‌اند. شاخص مذکور در فصول بهار و تابستان نسبت به فصل مشابه سال قبل با کاهش ٢٩/١٦ و ٤٩/١٠ درصد روبه رو بوده و در فصل پاییز و زمستان معادل    ٩٣/٦ و ٩٨/٣٥ درصد افزایش داشته‌اند.

این گروه شامل کود است که در سال ۱۳۹۵ شاخص آن به ١١/٨٥٨ واحد رسیده که در مقایسه با سال قبل ٥٩/٣ درصد افزایش یافته است. شاخص مذکور در تمام فصول به جز فصل زمستان نسبت به فصل مشابه سال قبل با افزایش روبه رو بوده و بیشترین افزایش در فصل تابستان و معادل ٢٢/٨ درصد بوده است. همچنین شاخص مذکور در فصل زمستان ٨٢/١ درصد نسبت به فصل مشابه سال قبل کاهش یافته است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com