تولید مرغ سایز در استان فارس در آینده ای نزدیک

تولید مرغ سایز در استان فارس در آینده ای نزدیک
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی فارس از تولید مرغ گوشتی منطبق بر سایز استاندارد در استان فارس خبر داد.
دکتر محمدجعفر صادقی با اعلام این خبر اظهار داشت: امروزه تولید پروتئین از طریق پرورش طیور، شیوه ای ساده، آسان و امکان پذیر نسبت به پرورش سایر دام هاست به گونه ای که در حال حاضر پرورش طیور به یک صنعت عظیم و پیشرفته در دنیا تبدیل شده است.
وی خاطر نشان کرد: حجم سرمایه گذاری در صنعت مرغداری ایران پس از صنعت نفت و پتروشیمی کشور قرارداشته و سهم بالایی را در تولید ناخالص ملی و اشتغالزایی در کشور به خود اختصاص داده است.
صادقی یادآور شد: سرانه تولید گوشت مرغ در استان فارس در سال جاری حدود بیست وشش ممیزشش 6/26 کیلوگرم است در حالیکه سرانه مصرف آن در استان فارس بیست و یک ممیزشش 6/21 کیلوگرم می باشد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی فارس کاهش هزینه های تولید (از نظر مصرف مواد غذایی و انرژی) برای مرغدار و بهره وری از نهاده های تولیدی را از مهمترین مزایای تولید مرغ سایز استاندارد عنوان کرد و ادامه داد: تضمین امنیت غذایی جامعه، افزایش کیفیت و کمیت گوشت مرغ تولیدی، زمینه سازی برای صادرات از طریق استانداردسازی تولید گوشت مرغ ایرانی از دیگر مزایای این نوع مرغ می باشد.
صادقی افزود: در تولید این گوشت، مصرف آنتی بیوتیک به حد اقل رسیده و هزینه های واکسیناسیون کاهش می یابد و ضریب تبدیل غذا را از 2/2 به یک ممیز هفت 7/1 کاهش داده که موجب کاهش قیمت تمام شده محصول می گردد. همچنین این سیستم منجر به افزایش تعداد دوره های پرورش جوجه و در نتیجه افزایش تولید بدون نیاز به سرمایه گذاری مجدد می شود.
صادقی تصریح کرد: تولید مرغ سایز سبب تعدیل قیمت جوجه یکروزه در بازار و همچنین ایجاد تعادل بین تولید جوجه یکروزه و تولید گوشت مرغ در کشور خواهد شد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی فارس با بیان اینکه فرهنگ سازی و آموزش تولید و مصرف سایزهای استاندارد مرغ گوشتی هم برای مصرف کننده و هم تولیدکنندگان یک ضرورت است، اظهار داشت: در حیطه تولیدکنندگان بایستی تلاش های آموزشی بر آن باشد تا طول دوره پرورش از 50 روز به 35 الی 40 روز کاهش یابد تا از این طریق بتوان مرغ استاندارد با وزن زنده معادل یک ممیز هشتصد 800/1 و وزن لاشه یک ممیز دویست 200/1 تا یک ممیز سیصد 300/1 تولید کرد که این نوع گوشت چربی و ضایعات کمتری داشته و به سلامت مصرف کننده کمک می نماید .
این مقام مسئول با بیان اینکه متأسفانه امروزه بیشتر مصرف کنندگان به خرید مرغ هایی با وزن بیشتر از 2 کیلوگرم تمایل دارند یادآور شد: بایستی با اطلاع رسانی، فرهنگ سازی عمومی و ارائه آموزش های بهینه عموم جامعه را نسبت به مضرات مصرف مرغ غیر استاندارد آگاه ساخته تا مصرف کنندگان نسبت به خرید مرغ های با سایز استاندارد ترغیب شوند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com