تولید مرغ در کشور سال آینده به 2 میلیون تن می‌رسد

تولید مرغ در کشور سال آینده به 2 میلیون تن می‌رسد
مدیرکل دفتر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم وزارت جهادکشاورزی گفت: تولید مرغ در سال آینده به 2 میلیون تن می‌رسد.
رضا ترکاشوند اظهار داشت: از تیر تا بهمن ماهانه 92 تن جوجه‌ریزی در بخش گوشت مرغ شد که حاصل آن علاوه بر تامین نیاز کشور 72 هزار تن گوشت مرغ مازاد کشور جمع‌آوری شد.
وی افزود: 107 هزار تن گوشت مرغ ذخیره شد که عمده این ذخیره از تولید مرغ کشور بوده است.
ترکاشوند با بیان اینکه با توجه به محدودیت انبارداری برنامه صادرات در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: یک‌هزار تن صادرات مرغ انجام شد اما با بخشنامه‌ای از جانب تنظیم بازار بدون هماهنگی با کارگروه مدیریت مربوطه این بخش صادرات ممنوع شد.
مدیرکل دفتر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم وزارت جهادکشاورزی متذکر شد: برای تداوم داشتن صادرات و بر اساس مصوبه کنترل بازار قرار شد تحت هیچ شرایطی تا پایان سال 92 صادرات مرغ ممنوع نشود.
وی ادامه داد: اگر وضعیت خوب تولید و ذخیره‌سازی در کشور اتفاق نمی‌افتاد مشکل بحران محصول پروتئینی ایجاد می‌شد و صنعت مرغ خدمت بزرگی در شرایط تحریم به کشور کرده و این یک افتخار است و باید از سیاه‌نمایی پرهیز شود.
ترکاشوند به تولید سال آینده مرغ اشاره و خاطرنشان کرد: با زیرساخت‌هایی که در بخش صنعت مرغ شده است در سال آینده با شش درصد افزایش تولید مرغ به بیش از 2 میلیون تن می‌رسد که جوجه‌ریزی مادر آن انجام شده است.
مدیرکل دفتر امور طیور وزارت جهادکشاورزی بیان داشت: پیش‌بینی تولید برای امسال 830 هزار تن بود که با افزایش بیش از 9 درصد خارج از برنامه به 91 هزار تن تخم مرغ رسید و 40 هزار تن صادرات شد.
وی با بیان اینکه تامین جوجه اجداد یکی از نهاده‌های اصلی در کشور است، اذعان داشت: 90 درصد جوجه کشور از نژاد راس است که از خارج از کشور تامین می‌شود و بقیه از نژادهای دیگر است که به لحاظ سیاست‌گذاری وضعیت مطلوبی نیست.
ترکاشوند عنوان کرد: جزیره‌ای بودن و حاکم بودن دلالی بر این صنعت یکی از ایرادات اصلی ساختار کلی این صنعت است.
مدیرکل دفتر امور طیور وزارت جهادکشاورزی بیان داشت: اگر بازار به سمت دلال‌ها برود و دلال‌ها حکم کنند به کیفیت محصول اهمیت داده نمی‌شود و این یک نقص محسوب می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه باید به سمت تولید یکپارچه برویم، افزود: با توجه به تهدیدی که در این شرایط حاکم است در تامین جوجه اجداد شرایط خوبی نداریم و ممکن است با تهدیدهایی مواجه شویم.
ترکاشوند در ادامه گفت: اگر در تامین یک نژاد  لحاظ بهداشتی با مشکل مواجه شویم، صحیح نیست که کشور در حالت انحصار قرار بگیرد.
وی به لاین آرین به عنوان پشتیبان صنعت طیور اشاره کرد و گفت: در دولت نهم مصوب شد که لاین آرین به صورت ویژه پیگیری شود که با پشتیبانی لاین می‌توانیم 20 درصد سهم بازار را بدست بیاوریم و هر مشکلی که در کشور صنعت مرغ را تهدید کند لاین ارین 100درصد تولید کشور را تامین می‌کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com