تولید مرغ در زنجان بیش از نیاز جمعیتی استان است

تولید مرغ در زنجان بیش از نیاز جمعیتی استان است
مسئول ستاد تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی زنجان نیاز روزانه مرغ استان را 50 تن اعلام کرد و گفت: تولید مرغ در زنجان 79 تن و بیشتر از نیاز استان است.
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدمهدی احمد‌نیا در پنجمین جلسه ستاد تنظیم بازار و کمیسیون تعزیرات حکومتی استان زنجان در سال جاری گزارشی از روند جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان زنجان ارائه کرد.
وی نیاز روزانه مرغ استان زنجان را 50 تن اعلام کرد و گفت: تولید استان 79 تن و در واقع بیشتر از نیاز مردم زنجان است.
مسئول ستاد تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی زنجان از جوجه‌ریزی یک میلیون و 240 هزار قطعه‌ای در استان طی خرداد‌ماه خبر داد و افزود: این مقدار جوجه‌ریزی در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است.
وی به افزایش قیمت مرغ اشاره کرد و ادامه داد: عدم جوجه‌ریزی در استان‌های گرم یکی از دلایل این افزایش قیمت است.
احمدنیا اضافه کرد: افزایش قیمت نهاده‌های دامی از دیگر دلایل افزایش قیمت مرغ در بازار است.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز از برنامه‌ریزی برای فروش فوق‌العاده اقلام مورد نیاز مردم به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: در حال حاضر 47 واحد برای این کار انتخاب شده ولی تعداد این واحدها قابل افزایش است.
مشهود شریفی از بالا بودن هزینه‌های برگزاری نمایشگاه طرح ضیافت در نمایشگاه کاسپین زنجان خبر داد و گفت: اگر یارانه به این امر اختصاص یابد می‌توان این نمایشگاه را با دادن تخفیف‌هایی به غرفه‌داران برگزار کرد.
وی اضافه کرد: برنامه خرید و حمل گندم استان زنجان ارائه شده است.
رئیس مجمع امور صنفی استان زنجان نیز با اشاره به همکاری اتحادیه‌ها با ستاد تنظیم بازار استان اظهار کرد: از شش ماه پیش افزایش قیمتی در کالاها به وجود نیامده است.
محمد کاوندی به افزایش قیمت شکر اشاره کرد و افزود: افزایش قیمت روغن هم مزید علت شده است تا قنادی‌ها به دلیل ارائه تولیدات خود به قیمت‌های تعیین شده در سال گذشته تحت فشار باشند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com