تولید مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک، حاصل تولید دانش بنیان است

تولید مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک، حاصل تولید دانش بنیان است
مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی، تولید مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک در استان را حاصل تولید دانش بنیان دانست.  
دکتر ناصر مرگان ازغدی با اعلام این مطلب افزود: در حال حاضر نزدیک به 10 درصد ظرفیت مرغداری های استان به این محصول، تحت نظر کارشناسان این اداره کل اختصاص داشته و با توجه به استقبال عمومی از خرید این فرآورده، واحدهای بیشتری متقاضی تولید آن شده اند.
وی تولید مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک در استان را گامی بزرگ در جهت ایجاد امنیت غذایی زائران و مجاوران حریم رضوی دانست و عنوان داشت: ارتقاء کیفیت بهداشتی گوشت مرغ تازه و منجمد و فراورده های پروتئینی خام و فراوری شده مرتبط با آن، ارتقاء سطح بهداشت و کاستن از میزان بروز بیماری ها در مرغداری های گوشتی استان، ترویج سیاست"پیشگیری بهتر از درمان" درسطح واحد های تولید مرغ گوشتی استان، زمینه سازی برای تولید محصولات ارگانیک در کشور، زمینه سازی برای صادرات مرغ گوشتی و فراورده های مرتبط مطابق با بالاترین استاندارد های بین المللی به خارج از کشور و ارتقاء سطح تکنیکی و بهداشتی کشتارگاه های طیور استان از مهم ترین دستاوردهای اجرای طرح تولید این فرآروده در استان است.
ازغدی از استمرار عرضه مرغ و جوجه کبابی بدون مصرف آنتی بیوتیک به میزان تقریبی  روزانه 8 تن در سطح شهرستان مشهد طی سال جاری خبر داد. وی در خصوص تولید مرغ گوشتی بدون مصرف آنتی بیوتیک در طول دوره پرورش افزود: در سال گذشته  برای 14 واحد مرغداری گوشتی بزرگ در استان، پروانه بهداشتی خاص تولید مرغ گوشتی بدون مصرف آنتی بیوتیک صادر شده و از ابتدای سال جاری نیز تعداد 4 واحد مرغداری، پروانه مذکور  را دریافت کرده اند که در مجموع تعداد بالغ بر 955 هزار قطعه در هر دوره پرورشی می باشند.
مدیر کل دامپزشکی استان افزود: 2 واحد مرغداری بزرگ استان نیز از متقاضیان جدید هستند که در صورت احراز شرایط بهداشتی به این گروه خواهند پیوست.
وی از آمادگی فنی این مجموعه برای گسترش دامنه تولید فرآورده های خام دامی سالم تر بر اساس تولیدات پژوهش محور و دانش بنیان خبر داد و افزود: در حال حاضر استان های خراسان شمالی، اصفهان و کرمان مشتری این محصول هستند که فرآورده یادشده به آنها صادر می شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com