تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در 13 استان

تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در 13 استان
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: دستورالعمل تولید تخم مرغ بدون آنتی بیوتیک به ادارات دامپزشکی سراسر کشور ابلاغ شده و در آینده نزدیک شاهد اجرایی شدن این دستورالعمل در واحدهای تولیدی خواهیم بود.
سید محسن دستور در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان کردستان با بیان اینکه تبدیل کشتارگاه‌های سنتی کشور به کشتارگاه های صنعتی و مکانیزه، یکی از مهمترین اقدامات سازمان دامپزشکی کشور در سال های آتی خواهد بود اظهار کرد: ارتقای بهداشت فرآورده های خام دامی و مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام از دستاوردهای اجرای این اقدامات است.
وی گفت: با تلاش های صورت گرفته در سال 91 میزان کشتار غیر رسمی دام نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن حدود 400 هزار راس کاهش یافته است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور به اقدامات انجام شده در ارتباط با تولید فرآورده‌های گوشتی طیور نیز اشاره کرد و تصریح کرد: سیاست اصلی سازمان در این رابطه کاهش مصرف دارو و به ویژه آنتی بیوتیک در مرغداری‌ها است.
وی افزود: هم اکنون در 13 استان کشور تولید مرغ عاری از آنتی بیوتیک آغاز شده و با ابلاغ دستورالعمل تولید تخم مرغ بدون آنتی بیوتیک به ادارات دامپزشکی سراسر کشور، در آینده‌ای نزدیک شاهد گسترش این سیاست در سایر فرآورده‌های دامی نیز خواهیم بود.
دستور به اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان دامپزشکی کشور جهت راه اندازی شعب ویژه و تخصصی رسیدگی به تخلفات حوزه دامپزشکی در مراجع قضایی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به خطرات استفاده از فرآورده های دامی ناسالم و غیر بهداشتی بتوانیم درصد زیادی از بیماری های مشترک میان انسان و دام را کاهش دهیم.
وی از تصویب کلیات قانون نظارت بر ذبح شرعی نیز خبر داد و افزود: به دلیل اهمیت رعایت دقیق مسایل شرعی در تمام کشتارگاه‌های کشور، مسئول ذبح شرعی مستقر و مشغول نظارت است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور بر حل مشکلات استان کردستان در زمینه کشتار دام در اماکن غیر بهداشتی و به روش سنتی نیز تاکیدکرد و گفت: امیدواریم در آینده نزدیک امکانات لازم جهت توزیع گوشت بهداشتی و تهیه شده از کشتارگاه‌های صنعتی استان فراهم شود.


 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com