تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک در چهار مرغداری کردستان

تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک در چهار مرغداری کردستان
رئیس اداره مبارزه با بیماری های طیور و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی کردستان گفت: از ابتدای اجرای طرح توسعه پرورش مرغ بدون آنتی بیوتیک تا کنون چهار مرغداری در سطح استان اقدام به تولید این نوع مرغ کرده اند.
پارسافر گفت: این طرح از سال 90 در سطح مرغداری های استان آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه هدف از پرورش مرغ بدون آنتی بیوتیک ارتقا سلامت جامعه و اطمینان بخشی به مردم از مصرف محصولات و فرآورده های دامی و ارتقای سطح مدیریت بهداشتی واحدهای مرغداری است، افزود: افزایش نظارت ها در مراحل تولید تا توزیع مرغ بدون آنتی بیوتیک زمینه را برای رشد تولیدات و بهبود کیفیت و سلامت این فرآورده غذایی با ارزش فراهم می کند.
رئیس اداره مبارزه با بیماری های طیور و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی کردستان با بیان اینکه قیمت این مرغ های بدون آنتی بیوتیک به ازای هر کیلو 500 تا هزار و 200 تومان گران تر است، افزود: نوع بسته بندی مرغ های بدون آنتی بیوتیک با مرغ های عادی فرق می کند.
وی در پایان با بیان اینکه از هیچ گونه هورمونی در سطح مرغداری های استان برای تولید مرغ استفاده نمی شود، گفت: به دلیل بالا بودن قیمت هورمون و افزایش تلفات ناشی از استفاده هورمون مرغداری ها سطح کردستان از هیچ نوع هورونی در زمینه پرورش مرغ استفاده نمی کنند.

 
نظرات شما
  •  

    عباس عرفاتی گفت : ۹۲/۱۰/۱۷

    آقای رئیس اداره مبارزه با بیماری های طیور و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی کردستان لطفا بفرماییددرمرغداریهای دیگرشهرهای ایران وکلادرصنعت طیورازچه هورمونی استفاده میشودکه مرغداریهای سطح کردستان استفاده نمیکنند؟؟اصلاهورمونی درصنعت طیوراستفاده میشودکه شمااینگونه غیرکارشناسانه صحبت میکنیدوباعث تشویش اذهان عمومی نسبت به این فرآورده میشوید؟

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com