تولید مرغ استاندارد در اولویت برنامه های جهادکشاورزی فارس

تولید مرغ استاندارد در اولویت برنامه های جهادکشاورزی فارس
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: تولید مرغ استاندارد از اولویت های این سازمان بوده و باید بر آموزش و تولید آن برای مرغداران تاکید شود.
محمد جعفر صادقی در جمع مرغداران استان با تاکید بر لزوم تولید مرغ استاندارد اظهار کرد: تلاش های آموزشی برای تولید کنندگان باید بر این محور باشد تا طول دوره پرورش از 50 روز به 40 روز و در نهایت به 35 روز کاهش یابد تا سبب تولید استاندارد مرغ و کمتر مصرف شدن نهاده های دامی باشد.
وی افزود: گوشت مرغ از مهمترین منابع پروتئین حیوانی است که نقش مؤثری در تغذیه سالم دارد و تولید اقتصادی آن از اولویت های مجموعه سازمان جهاد کشاورزی است.
صادقی خاطر نشان کرد: بیشتر کشورها با توسعه مرغداری صنعتی و تولید گوشت مرغ کوشیده اند تا گامی در راستای رفع کمبود پروتئین مورد نیاز  جامعه بردارند و در حال حاضر پرورش طیور به یک صنعت عظیم و پیشرفته در استان تبدیل شده است.
وی با تاکید بر استفاده از تبلیغات رسانه ای در این موضوع افزود: باید با استفاده از تبلیغات رسانه های جمعی و ارائه آموزش های بهینه و نظام‌مند، عموم مردم جامعه را نسبت به مضرات مصرف مرغ غیر استاندارد آگاه کرد و آنها را متقاعد به خرید و استفاده از مرغ استاندارد کرد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی فارس تضمین امنیت غذایی جامعه و همچنین افزایش کیفیت و کمیت گوشت مرغ تولیدی را ازجمله مزایای تولید و مصرف مرغ گوشتی با سایز استانداردهای جهانی دانست و تصریح کرد: بهبود سلامت جامعه از طریق کاهش مصرف چربی های مضر گوشت مرغ، داروها و آنتی بیوتیک های موجود در آنها، اشتغال‌زایی و زمینه سازی برای صادرات از طریق استاندارد سازی تولید گوشت مرغ ایرانی از دیگر مزیت های تولید و مصرف مرغ با سایز استاندارد است.
وی با بیان اینکه باید از طریق آموزش و آماده سازی افکار عمومی زمینه فرهنگ سازی به منظور تقاضای مصرف سایز های استاندارد مرغ گوشتی فراهم شود افزود: تمامی مرغداران باید در راستای تولید سایزهای استاندارد مرغ گام بردارند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی فارس با تاکید بر اینکه تولید مرغ سایز مورد استقبال تولید کنندگان و مصرف کنندگان قرار گرفته است بیان کرد: تولید مرغ سایز در مرحله تحقیقاتی قرار دارد و در چند واحد به صورت نمونه اجرا شده است.
وی گفت: هم اکنون در استان فارس 1100 واحد مرغداری با تولید روزانه 356تن گوشت مرغ و  روزانه 257 تن مصرف استان فعالیت می‌کنند‌.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com