تولید ماهانه 30 میلیون قطعه جوجه یکروزه در گیلان

تولید ماهانه 30 میلیون قطعه جوجه یکروزه در گیلان
مدیرکل دامپزشکی گیلان از تولید 25تا 30 میلیون قطعه جوجه یکروزه در استان خبر داد.
سهراب عاقبتی با اشاره به اینکه‌ استان گیلان با استقرار تعداد قابل توجه واحدهای مرغ اجداد و مادر و تولید ماهیانه حدود 25 تا 30 میلیون قطعه جوجه یکروزه، نقش مهمی در تأمین جوجه یکروزه مورد نیاز کشور دارد، گفت: به‌منظور بررسی وضعیت بهداشتی واحدهای اجداد، مادر و کاخانجات جوجه کشی، نمونه‌گیری و انجام آزمایشات مربوط به بیماری‌های مهم و قابل انتقال در سطح مزارع مرغ اجداد و مادر و نیز اخذ نمونه‌های محیطی از کارخانجات جوجه کشی استان در سال جاری انجام گرفت.

وی افزود: در این راستا با انجام بالغ بر 70 مورد بازدید از واحدهای مذکور، تعداد 5هزار و  950 عدد نمونه خون و 320 نمونه محیطی اخذ و در آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی مورد بررسی قرار گرفت.

عاقبتی تصریح کرد: کلیه این فعالیت‌ها در جهت تضمین کیفیت جوجه‌های یکروزه تولیدی که در سطح استان پرورش داده می‌شود و یا به واحدهای مرغداری سایر استان ها حمل می‌شود، انجام می‌گیرد.
در ادامه این جلسه دکتر مسعود کامران زاده رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی استان گیلان گفت: جوجه‌ریزی مزارع مرغ مادر نیز بالغ بر 480 هزار قطعه و واحدهای اجداد گوشتی استان 33 هزار قطعه جوجه بوده است.
وی افزود: همچنین در راستای کنترل بیماری‌ها در واحدهای مرغداری صنعتی و جمعیت طیور بومی استان، بیش از 150 میلیون دز واکسن طیور توسط بخش‌های دولتی و خصوصی دامپزشکی توزیع و مورد مصرف قرار گرفته است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com