تولید ماهانه 10 هزار تن تخم‌مرغ مازاد

تولید ماهانه 10 هزار تن تخم‌مرغ مازاد
رئیس اتحادیه سراسری مرغ میهن با بیان اینکه ماهانه 10 هزار تن تخم‌مرغ مازاد در کشور تولید می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال 91 ، صد هزار تن تولید مازاد در کشور داشته باشیم.
هدایت اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: از همین الان دولت باید به فکر صادرات تخم‌مرغ مازاد در کشور باشد.
رئیس اتحادیه سراسری مرغداران میهن افزود: در حال حاضر مصرف ماهانه تخم‌مرغ در کشور بیش از 57 هزار تن است اما تولید داخل به 65 هزار تن رسیده است.
اصغری گفت: پیگیری می‌کنیم از طریق وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد صادرات تخم‌مرغ اقدام جدی شود.
وی افزود: مناسب است در گام نخست تعرفه 70 درصدی صادرات حذف و به صفر برسد. همچنین مشوق‌های صادراتی در مورد این محصول نیز به درستی عمل شود.
وی در پاسخ به اینکه آیا بازارهای بین المللی در مورد صادرات تخم‌مرغ وجود دارد، افزود: بازارهای جهانی و منطقه‌ای برای صادرات هست اما رقابت برای صادرات زیاد شده است.
اصغری افزود: ترکیه که رقیب جدی برای صادرات این محصول است به دلیل اینکه دولت متبوعش مشوق‌های صادراتی ارائه می‌دهد تا حدودی بازارهای منطقه را در اختیار گرفته است‌.
رئیس اتحادیه سراسری مرغداران میهن تصریح کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب مرغداری 2050 الی 2100 تومان عرضه می‌شود و قیمت عرضه در بازار نیز شانه‌ای 5 هزار تومان است.
وی تاکید کرد: نه تنها نگرانی تهیه نیاز مردم در زمان عید یا ایام پرمصرف سال نیست بلکه مازاد تولید در کشور وجود دارد.
رئیس اتحادیه سراسری مرغداران میهن تاکید کرد: این تولید در کشور ادامه‌دار خواهد بود زیرا زیرساخت‌های آن در کشور انجام شده است.
 
نظرات شما
  •  

    اسد گفت : ۹۰/۱۱/۰۳

    جناب اصغری دولت باید به فکر صادرات باشد ؟!!! تولید کننده تولید کیفی داشته باشد بعد ببیند که خارج از کشور چگونه تولیدش را رو هوا میزنند . درست فکر کنید تا موفق شوید البته اگر بعضی موردها اجازه درست فکر و عمل کردن را بدهد از قبیل منافع وارد کنندگان . واسلام

    پاسخ...
  •  

    مهدی شهوند گفت : ۹۰/۱۱/۰۳

    جناب اسد خان اختراع تخم مرغ بدون بو مال ماست و تولید تخم مرغ با 30 ٪ کلسترول در تراز جهان است که در کشور داره تولید میشه..کیفیت تخم مرغ تولید داخل خیلی خوب هست ، لیکن بچه های بالا..............!
    تخم مرغ ما واقعا قابل رقابت با دنیاست اگه فرصتی باشد.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com