تولید قربانی واردکنندگانی که سودهای کلان به جیب زده‌اند

تولید قربانی واردکنندگانی که سودهای کلان به جیب زده‌اند
عده‌ای که از واردات گذشته سود کلانی به جیب زده‌اند عامل گرانی را به رغم فراوانی کمبود در بازار می‌دانند و با ایجاد جو روانی مسئولان را ترغیب به واردات می‌کنند. در این صورت وعده‌های ارزانی محقق نشده و زیرساخت تولید کشور خسارت خواهد دید.
یکی از اهداف نظام اسلامی تحقق استقلال اقتصادی، الهام گرفته از احادیث و روایات اسلامی است، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در اصول مختلف استقلال اقتصادی به خصوص خودکفایی را مد نظر قرار داده است به طوری که رهبر معظم انقلاب به دفعات اهمیت اقتصادی را بالاتر از سیاست می‌داند و در بیانات خود فرمودند که تا وقتی به کار و سرمایه ایرانی احترام نگذاریم تولید ملی شکل نمی‌گیرد و اگر تولید ملی شکل نگیرد استقلال اقتصادی نخواهیم داشت و آن وقت استقلال سیاسی حرفی بیش نیست. براساس این رهنمودها و توصیه‌ها بخش کشاورزی به عنوان تامین کننده مایحتاج مردم باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد از طرفی بخش باید تلاش خود را برای تحقق اهداف مقدس نظام بیشتر نماید تا موارد از پیش گفته شده با تکیه بر تعامل با تولیدکنندگان محقق شود.
طی دو سال گذشته علی‌رغم وجود مشکلات و ناهماهنگی‌های موجود در زنجیره تولید و اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، تولیدکنندگان کشاورزی توانسته‌اند رشد تولید را از 1.5 درصد به حدود 9 درصد ارتقاء و در مجموع تولید محصولات کشاورزی را از 100 به 117 میلیون تن افزایش دهند.
به همت مثال زدنی کشاورزان، وجود محصولات به میزان کافی و پس از اجرای مرحله اول طرح هدفمندی یارانه‌ها را شاهد بودیم به طوری که کالاهای ذخیره شده که برای کنترل بازار تدارک دیده شده بود پس از اجرای طرح در انبارها ماند، از طرفی کاهش واردات و افزایش صادرات و وجود محصولات داخلی به میزان کافی نیز گواه دیگری بر این مدعاست،.
مسئولین امر نیز باید تولید را حمایت و پشتیبانی نمایند تا بتوان به اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی در زمینه خودکفایی و استقلال اقتصادی دست یافت، دست‌اندرکاران مسائل اقتصادی نیز باید مواظب اوضاع داخلی و خارجی بوده و برنامه‌های خود را به گونه‌ای تدوین نمایند تا در راستای یک برنامه هدفمند و منطبق با اهداف مندرج در قانون اساسی و سند چشم‌انداز و رهنمودهای مقام معظم رهبری قرار گرفته و از تولید داخلی حمایت لازم صورت گیرد.
اهداف گرانیهای اخیر؛ کمرنگ کردن حمایت از تولید داخل
هنوز اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها اتفاق نیفتاده است اما گرانی در همه جا دیده می‌شود در این بین عده‌ای که از واردات گذشته سود کلانی به جیب زده‌اند عامل گرانی را کمبود نیازهای مردم می‌دانند در حالیکه نیاز مردم به میزان کافی در بازار وجود دارد اما با ایجاد جو  روانی مسئولان را ترغیب به وارد کردن کالا می‌نمایند.
در صورتی که خواسته‌‌های واسطه‌ها تحقق یابد وعده‌های ارزانی محقق نخواهد شد و زیرساخت تولید کشور که با زحمات زیاد ترمیم و رشد تولید چندین برابر شده است خسارت خواهد دید و اتفاقاتی همچون کاهش تولید شکر در سال 1386 دور از انتظار نخواهد بود بنابراین راه حل و چاره‌ کار با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری حمایت از تولید داخل است که با برنامه‌‌ریزی‌های انجام شده می‌تواند کشور را به استقلال اقتصادی برساند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com