تولید طیور در اردبیل به 27 هزار تن رسیده است

تولید طیور در اردبیل به 27 هزار تن رسیده است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت:‌ با بازسازی و نوسازی ناوگان فرسوده دام و طیور میزان تولید در بخش طیور به بیش از 27 هزار تن رسیده است.
ادل عبد‌ایمانی اظهار داشت: 28 درصد واحد طیور در استان اردبیل در مصرف سوخت به مرحله بهینه رسیده به‌طوری که با کاهش مصرف سوخت یک روند رو به رشد را در بخش افزایش تولید در حوزه دام و طیور شاهد هستیم.
وی به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این بخش و افزایش تولید از 18 هزار و 500 تن به 27 هزار تن اشاره کرد و یادآور شد: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال این رقم به 35 هزار تن برسد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از اعطای تسهیلات کم بهره بانکی برای طرح‌های توسعه بخش کشاورزی خبر داد و خاطرنشان کرد: بیش از 2 هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی در اختیار مهندسان بخش کشاورزی قرار گرفته تا با تامین نقدینگی بتوانند واحدهای تولیدی خود را افزایش دهند.
عبد‌ایمانی از تخصیص 245 میلیارد تومان اعتبار در سال گذشته برای توسعه این بخش در سطح کشور خبر داد و گفت: این طرح‌ها انقلابی را در این بخش به وجود آورده و بستر تحرک جدی را بیش از گذشته فراهم می‌آورد.
این مسئول عنوان کرد: در استان اردبیل نیز با ریاست استاندار اردبیل و دبیری جهاد کشاورزی تصویب و عملیاتی شدن این طرح در دستور کار قرار گرفته به طوری که 2 هزار و 800 طرح با اشتغال‌زایی 4 هزار نفر و پرداخت 150 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره در اختیار فعالان این بخش قرار گرفته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از جذب نیروهای فارغ‌التحصیل دانشگاهی در بخش کشاورزی خبر داد و بیان داشت: 126 تعاونی مهر برای فارغ‌التحصیلان کشاورزی تشکیل شده که در کنار آن برای 85 تعاونی نیز موافقت اصولی صادر شده است.
عبد‌ایمانی به افزایش کیفی تولیدات بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: با همکاری 16 کلینیک گیاه‌پزشکی و 163 فارغ‌التحصیل این بخش شبکه مراقبت و طرح‌های نوین در افزایش کیفی محصولات در 76 هزار هکتار در مرحله اجراست.
وی ادامه داد: با استفاده از حشرات مفید که جایگزین خوبی برای سموم شیمیایی و کودهاست مبارزه بیولوژیک در 18 هزار هکتار در حال انجام است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در پایان گفت‌‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل تصریح کرد: برای اولین بار در 33 هکتار مبارزه نوین در اراضی سیب‌زمینی و بیش از 2 هزار هکتار مبارزه با آفات به شکل بیولوژیک در حال انجام است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com