تولید شیر خام در کشور از مرز 9 میلیون تن گذشت

تولید شیر خام در کشور از مرز 9 میلیون تن گذشت
قائم مقام معاون وزیر کشاورزی در امور تولیدات دامی گفت: تولید شیر خام در کشور سالیانه به 9 میلیون و 600 هزار تن رسیده‌ و امیدواریم این رقم در آینده نه چندان دور به 11 میلیون تن افزایش یابد.
محمدرضا ملاصالحی افزود: تا 2دهه پیش ایران بزرگ‌ترین واردکننده شیر خشک، کره، گوشت قرمز و گوشت مرغ بود اما در حال حاضر به جایگاهی دست یافته‌ایم که در دنیا به ‌عنوان صادرکننده این محصولات مطرح هستیم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در کمتر از پنج ماه گذشته 450 هزار تن فرآورده‌های لبنی به خارج از کشور صادر شده است در حالی که تا 15 سال گذشته، ایران به عنوان یکی از واردکنندگان عمده شیر خشک و کره مطرح بود.

رئیس مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهادکشاورزی ادامه داد: در تولید گوشت مرغ نیز از مرز 2 میلیون تن در سال گذشته‌ایم و این افتخار بزرگی است.
ملاصالحی یادآور شد: بخش عمده‌ای از این پیشرفت‌ها مرهون برگزاری همین نمایشگاه‌ها و گردهمایی‌ها است چراکه موجب می‌شود تولیدکنندگان با فناوری های روز دنیا آشنا شده و از طرفی سرمایه‌های بیشتری جذب این بخش شوند.
قائم مقام معاون وزیر جهادکشاورزی در امور تولیدات دامی اظهار کرد: ما در بخش فراورده‌های دامی نیاز به ورود سرمایه‌های جدید داریم تا تولید گوشت قرمز و شیر را در کشور را افزایش دهیم و هنوز تا رسیدن به هدف تعیین‌شده فاصله داریم.
وی در خصوص نوسان موجود در قیمت گوشت و مرغ نیز گفت: بخشی از افزایش قیمت به تورم و بخشی دیگر به نوساناتی که به طور معمول در ایام تقویمی داریم، بازمی‌گردد.

رئیس مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهادکشاورزی در ادامه افزود: هرچه به ایام تقویمی سال مانند عید قربان، ماه رمضان و ماه محرم نزدیک می‌شویم به دلیل افزایش تقاضا، تولیدکنندگان با افزایش قیمت بخشی از عرضه را کنترل می‌کنند.
قائم مقام معاون وزیر جهادکشاورزی در امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای تعدیل قیمت گوشت،اظهار کرد: در گوشت سبک گوسفند و بز برای تعدیل بازار واردات به شکل گوشت گرم انجام شده و در میادین تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در قالب بسته‌بندی‌های بهداشتی برای متقاضیان عرضه می‌شود.

ملاصالحی ادامه داد: در بحث افزایش قیمت محصولات دامی، تولیدکننده مقصر نیست و بهره زیادی از این افزایش قیمت نمی‌برد بلکه بخش عمده‌ای از این افزایش قیمت در مسیر تولید و مصرف نصیب واسطه‌ها می‌شود.
ملاصالحی در خصوص تولید گوشت قرمز در کشور تصریح کرد: از نظر کمیت در تولید داخلی 90 درصد نیاز کشور را تولیدکنندگان داخلی تامین می‌کنند و به طور میانگین 10 درصد از محل واردات تهیه می‌شود و در این زمینه تمهیدات لازم پیش‌بینی شده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با ورود تشکل‌های جدید، شبکه توزیع بهبود یابد و این نوید را می‌دهیم که مشکلی در تامین و توزیع محصولاتی گوشتی وجود ندارد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com