تولید شدن 14هزار و 400 تن گوشت مرغ در استان مرکزی

تولید شدن 14هزار و 400 تن گوشت مرغ در استان مرکزی
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی
تولید شدن 14هزار و 400 تن گوشت مرغ در استان از ابتدای سال جاری تا کنون
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: 14 هزار و 400 تن گوشت مرغ از ابتدای سال جاری تا کنون در مرغداری های این استان تولید شد.
حمیدرضا اخوان افزود: امسال 9 هزار و 350 تن تخم مرغ نیز امسال در واحدهای مرغداری استان مرکزی تولید شده که 60 درصد تولید گوشت و 50 درصد تولید تخم مرغ این واحدها در استان به مصرف رسید.
وی میزان گوشت مرغ تولیدی در واحدهای مرغداری استان مرکزی را در مدت مشابه سال گذشته 14 هزار و 210 تن و میزان تخم مرغ تولیدی استان را هفت هزار و 500 تن عنوان کرد.
اخوان بیان کرد: فعال شدن واحدهای درگیر با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سال جاری از جمله عوامل افزایش این محصولات در استان بوده است.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: 595 واحد مرغ گوشتی و 85 واحد مرغ تخم گذار در این استان فعالیت دارند که 250 مورد این واحدها فعال، 244 واحد نیمه فعال و 98 واحد غیر فعال هستند.
اخوان افزود: کمبود نقدینگی، نوسان قیمت نهاده ها، پایین بودن قیمت عرضه مرغ و تخم مرغ نسبت به بهای تمام شده تولید، از مهمترین عوامل رکود واحدهای تولیدی استان مرکزی است.
وی ادامه داد: تامین و توزیع 30 درصد نهاده های مورد نیاز تولیدکنندگان مرغ گوشتی و تخم گذار با قیمت دولتی از جمله فعالیت های سازمان جهاد کشاورزی برای حمایت از تولیدکنندگان این بخش است.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: 150 هزار تن ذرت و 80 هزار تن سویا سالانه در این استان مصرف می شود.
استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است. 
این استان با وجود صنعتی بودن در زمره 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و 2 دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود. 
استان مرکزی با تولید حدود 54 هزار تن گوشت سفید، 53 هزار تن تولید گوشت قرمز، 320 هزار تن شیر، حدود 41 هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در بخش کشاورزی و دامداری کشور برخوردار است. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com