تولید سرانه 19کیلو گرم تخم مرغ در آذربایجان شرقی

تولید سرانه 19کیلو گرم تخم مرغ در آذربایجان شرقی
مدیرواحد طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت:در تولید تخم مرغ،آذربایجان شرقی وضیعت خوبی دارد به طوری که سرانه تولید استان 19کیلو گرم می باشد که 9 کیلوگرم آن بالاتر میانگین سرانه تولید کشور است که این مازاد صادر می شود.
بهروزین درجلسه کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان ملکان گفت:بر اساس برنامه پنجم توسعه با توافق انجام یافته مابین معاونت امور دام و طیور و بانک کشاورزی یک میلیون و600 هزار قطعه مرغ به تولید استان اضافه می شود و واردات این محصولات قطع می شود.
وی خاطرنشان کرد: 358 واحد مرغداری تخمی با ظرفیت 9 میلیون و300 هزار در یک دوره و با تولید 72هزار تن تخم مرغ در استان مشغول فعالیت می باشند.
وی افزود:یکهزار و 325 مرغداری گوشتی نیز با ظرفیت 12میلیون قطعه در هردوره و 65 هزارتن تولید می شود.
مدیرواحد طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اعلام کرد:تولید مرغ در این استان پنج کیلوگرم کمتر از سرانه مصرف آن در کشور است.  
بهروزین افزود:درحالی که طبق برآورد سال گذشته مصرف سرانه گوشت مرغ در استان 22 کیلوگرم بود که امسال تولید آن تنها 17 کیلو و 200 گرم است که بقیه نیازهای استانی از استانهای دیگر و یا از خارج وارد می شود.
دراین نشست فرماندار شهرستان ملکان نیز افزود:شهرستان ملکان بیش از 5 درصد مرغ استان را تولید می کند و این آمادگی و استعداد در این شهرستان وجود دارد که آن را به 10درصد برساند.
قاسمی افزود:بزرگترین مرغداری مادر تخمگذار خاورمیانه در شهرستان ملکان وجود دارد که با تولید 140هزار قطعه درهر دوره علاوه بر نیازهای کشور به خارج از کشور نیز صادرات دارد.
فرماندار ملکان همچنین از برگزاری همایش بزرگ منطقه ای دام و طیور با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و استاندار آذربایجان شرقی در شش مردادماه جاری خبرداد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com