تولید سالیانه بیش از 167 هزار تن انواع محصولات دامی در خراسان جنوبی

تولید سالیانه بیش از 167 هزار تن انواع محصولات دامی در خراسان جنوبی

خبرگزاری موج - رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: 4/3 میلیون واحد دامی در استان خراسان جنوبی وجود دارد و سالیانه 167 هزار و 247 تن انواع محصولات دامی در این استان تولید می شود.
محمد زاری اصلی ترین تولیدات دامی را شامل گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، شیر خام و عسل ذکر کرد و افزود: در حال حاضر، تعداد 193 واحد گاو شیری با ظرفیت 4 هزار و 950 راس دام مولد ، 102 واحد گوساله پرواری با ظرفیت 5 هزار و 445 راس و 73 واحد بره پروری با ظرفیت 17 هزار و 645 راس در استان خراسان جنوبی فعالیت دارند.
وی یادآور شد: تعداد 456 واحد مرغ گوشتی با ظرفیت بیش از 6 میلیون و 340 هزار قطعه در دوره، تعداد 14 واحد مرغ تخم گذار با ظرفیت 361 هزار قطعه در دوره و یک واحد مرغ مادر با ظرفیت 226 هزار قطعه در دوره در استان در حال فعالیت می باشند.
وی از افتتاح دو واحد بزرگ مرغ تخم گذار به ظرفیت 130 هزار قطعه در هر دوره در بخش مرکزی بیرجند و بخش مود سربیشه خبر داد و اظهار داشت: جهت اجرای این دو واحد تولیدی 29 هزار میلیون ریال از محل تسهیلات بانکی و سرمایه گذاری شخصی هزینه شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: استان خراسان جنوبی با دارا بودن قابلیتهای فراوان به عنوان قطب تولید مواد پروتئینی شرق کشور می تواند علاوره بر تامین مواد پروتئینی استان در تولید و صادرات گوشت مرغ و تخم مرغ نقش مهمی ایفا کند.
محمد زاری افزود: وجود دشت های مستعد، فرهنگ دامداری و دامپروری و عشایری، وجود نژاد گوسفند بلوچی به عنوان تولید کننده پشم مرغوب ، بز کرکی با قابلیتهای فراوان تولید کرک، جمعیت بالای شتر و فرهنگی شترداری، بز بومی و تنوع آب و هوایی به این استان موقعیت خاص در زمینه تولیدات دام و طیور داده است.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com