تولید سالانه بیش از 6 هزار تن تخم‌مرغ در اردستان

تولید سالانه بیش از 6 هزار تن تخم‌مرغ در اردستان
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: اردستان با تولید 6 هزار تن تخم‌مرغ درسال یکی از شهرهای مهم در تولید تخم‌مرغ خوراکی در استان اصفهان محسوب می‌شود.
علی‌اکبر صالح امروز در اردستان با بیان اینکه با توجه به افزایش فرهنگ مردم در زمینه مصرف تخم‌مرغ و افزایش تولید واحد‌های مرغداری مصرف سرانه تخم‌مرغ که در سال 1357 و درابتدای انقلاب حداکثر چهار کیلوگرم بود، درپایان سال گذشته به میزان بیش از 10 کیلو‌گرم رسیده است، اظهار کرد: در شهرستان اردستان 12 واحد مرغداری تخم‌گذار فعال است.
وی با بیان اینکه در چهار ماهه نخست امسال شش واحد مرغداری تخم‌گذار به دلیل عدم نقدینگی کافی برای خرید پولت به تعطیلی کشیده شده است، ادامه داد: در حال حاضر نی شش واحد مرغداری تخم‌گذار در شهرستان اردستان فعال است.
مدیر جهاد کشاورزی اردستان در ادامه با اشاره به اجرای طرح به‌سازی و نو‌سازی دامداری‌های کوچک روستائی در اردستان تصریح کرد: امسال در راستای طرح ساماندهی دامداری‌های روستایی و استقبال دامداران از این امر، بیش از 50 فقره مجوز به‌سازی و نو‌سازی اماکن دامی از سوی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان صادر شده است.
وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی اردستان برای حمایت و تقویت بنیه مالی دامداران شهرستان به منظور انجام طرح نوسازی و به‌سازی اماکن دامی به بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار از محل مربوطه نیاز دارد.
صالح با اشاره به اینکه شهرستان اردستان یکی از شهر‌های مهم استان در زمینه تولیدات دامی محسوب می‌شود، تاکید کرد: توسعه دامداری‌های سنتی و صنعتی به منظور تولید لبنیات و پروتئین مورد نیاز جامعه از اولویت‌های مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com