تولید سالانه 87 هزار تن تخم مرغ در اصفهان

تولید سالانه 87 هزار تن تخم مرغ در اصفهان
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان از تولید سالانه 87 هزار تن تخم مرغ در این استان خبر داد.
امیر حسین افیونی گفت: استان اصفهان با داشتن تعداد 153 واحد مرغداری تخم گذار به ظرفیت نزدیک به 8میلیون 500 هزار قطعه مرغ تخم گذار و تولید 87 هزار تن تخم مرغ درسال رتبه چهارم کشور را دارا است.
وی افزود: مصرف سرانه در کشورهایی مانند ژاپن 320 عدد در سال آمریکا 250 عدد در سال چین و مکزیک 350 عدد در سال است در حالی که مصرف این محصول در کشور ما 160 عدد در سال و عمدتا به طور غیر مستقیم برای مصارف کیک، کلوچه، شیرینی و غیره است.
افیونی اظهار داشت: در حال حاضر مصرف سرانه تخم مرغ در کشور 10 کیلوگرم و مصرف جهانی 18 کیلوگرم است که طبق برنامه در صدد هستیم طی 5 سال آینده به این میزان برسیم.
شایان ذکر است؛ تخم مرغ یکی از کاملترین، ارزانترین و فراوان ترین غذاهای پروتئینی است که بعد از شیر جایگاه دوم را در تغذیه مردم دارد و با توجه به اینکه پروتئین های تخم مرغ همانند پروتئین های گیاهی بوده و اسیدهای چرب آن از نوع غیر اشباع است، مصرف تخم مرغ خطری برای انسان سالم ندارد.
گفتنی است؛ روز جهانی تخم مرغ 17 مهر ماه مصادف با 9 اکتبر با شعار "هر انسان سالم یک تخم مرغ در روز" در راستای افزایش مصرف تخم مرغ در سبد غذایی مردم در سراسر استان برگزار می شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com