تولید سالانه 64 هزار تن مرغ و طیور در استان سمنان

تولید سالانه 64 هزار تن مرغ و طیور در استان سمنان
معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از تولید سالانه حدود 64 هزار تن گوشت مرغ و طیور در این استان خبر داد.
مصطفی شاه‌حسینی با اعلام این خبر اظهار کرد: استان سمنان از نظر تولید مرغ و طیور از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است.
وی از صنعت مرغداری به‌عنوان یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاری‌ها در کشور نام برد و افزود: صنعت مرغ و طیور بعد از نفت و خودروسازی بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها را به سمت خود جذب کرده است.
معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از تغییر مداوم قیمت مرغ به عنوان یکی از مهمترین مشکلات فعالان این بخش یاد کرد و گفت: تولیدکنندگان همیشه از این تغییر قیمت‌ها متضرر شده‌اند.
شاه‌حسینی به انتقاد از جزیره‌ای عمل کردن در این بخش مهم پرداخت و اضافه کرد: فقدان زیرساخت‌های لازم و عدم وجود زنجیره کامل تولید در این بخش ضربات جبران‌ناپذیری به فعالان این بخش وارد کرده است که باید یک‌بار برای همیشه برطرف شود وگرنه فعالان تولید فعال در این بخش با زیان بیشتری در آینده مواجه خواهند شد.
معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از تولید سالانه بالغ بر 63 هزار و 830 تن گوشت طیور در این استان خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه صنعت مرغ و طیور امروز در سطح استان از پراکنش مناسبی برخوردار است و واحدهای خوبی در شهرستان‌های هشت‌گانه این استان وجود دارد.
وی از وجود تشکل‌های حامی تولیدکنندگان در شش شهرستان از هشت شهرستان این استان خبر داد و افزود: این تشکل‌ها از تولید و تولیدکننده حمایت می‌کنند.
معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از قیمت بالای تولید به عنوان یکی از جدی‌ترین چالش‌های پیش روی این صنعت نام برد و گفت: عدم تولید مرغ سایز و فقدان زنجیره تولید و وجود موانعی بر سر صادرات بیشتر این محصول از دیگر معضلاتی است که تولیدکنندگان هم‌استانی با آن روبرو هستند.
شاه‌حسینی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، تصریح کرد: حمایت از تولیدکننده داخلی در این سال باید با جدیت بیشتری صورت گیرد.
وی ترویج فرهنگ استفاده از مرغ سایز و بدون آنتی یوتیک را ضروری خواند و گفت: باید به گونه‌ای عمل شود که از کشتار مرغ‌های غیرسایز جلوگیری شود تا با کاهش دوره‌های پرورش، هم هزینه‌های تولید کاهش یابد و هم مصرف‌کنندگان از گوشت سالم‌تر و لذیذتری بهره‌مند شوند و هم زمینه‌های صادرات مرغ در کشور فراهم شود چرا که بازطارهای خارجی خریدار مرغ خارج از سایز استاندارد نیستند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com