تولید سالانه 45 هزار تن گوشت مرغ در خراسان‌ جنوبی

تولید سالانه 45 هزار تن گوشت مرغ در خراسان‌ جنوبی
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سالانه 45 هزار تن گوشت مرغ در استان تولید می‌شود.
غلامرضا هادربادی از فعالیت 604 واحد مرغ گوشتی و 19 واحد تخمگذار خبر داد و گفت: ظرفیت مرغداری‌های گوشتی خراسان جنوبی 8 میلیون و 279 هزار و 750 قطعه است.
وی با اشاره به اینکه 70 درصد مرغ تولیدی به استان­های دیگر از جمله سیستان و بلوچستان صادر می­‌شود، افزود: 3 هزار تن تولید تخم مرغ مازاد بر نیاز استان تولید می­‌شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از صادرات جوجه به استان­‌های دیگر خبر داد و اظهار کرد: از استان­های دیگر نیز واردات جوجه به استان انجام می­‌شود.
هادربادی با اشاره به اینکه سالانه حدود 11 میلیون جوجه یکروزه تولید می­‌شود، گفت: نیاز جوجه یک روزه سالیانه حدود 28 میلیون قطعه است.
وی پرداخت تسهیلات بهینه‌سازی مصرف سوخت در واحدهای مرغداری و تسهیلات طرح توسعه کشاورزی را از بسته‌­های حمایتی جهاد کشاورزی برای مرغداری­‌ها عنوان و تصریح کرد: این تسهیلات در راستای بهینه سازی سیستم‌­های گرمایشی، اتوماسیون تهویه، عایق بندی ساختمان و اتومات کردن سیستم توزیع دان پرداخت می‌­شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گرانی و کمبود نهاده‌­های تولید به خصوص ذرت و سویا و به تبع آن نوسانات قیمت مرغ را از مشکلات مرغداری­های خراسان جنوبی اعلام کرد.
هادربادی با اشاره به اینکه اقلام تشکیل دهنده خوراک طیور از خارج از استان تهیه می­‌شود، تصریح کرد: یکی از مشکلات عمده صنعت طیور کشور وابستگی به واردات نهاده­‌های مصرفی خوراک به خصوص ذرت و سویا‌ست.
وی با بیان اینکه واردات مواد خوراکی مورد نیاز توسط بخش خصوصی انجام می­‌شود، افزود: تنظیم بازار مواد اولیه طیور توسط شرکت پشتیبانی امور دام صورت می‌­پذیرد، ولی به تازگی به سازمان جهاد کشاورزی پیوسته است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: سرانه سالیانه مصرف گوشت مرغ در خراسان جنوبی 22 کیلوگرم است. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com