تولید سالانه 400 تا 500 تن گوشت بوقلمون در استان کرمانشاه

تولید سالانه 400 تا 500 تن گوشت بوقلمون در استان کرمانشاه
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، از تولید سالانه 400 تا 500 تن گوشت بوقلمون در استان کرمانشاه خبرداد.
مهندس بهرام خانی گفت: از سال 85 و 86 به بعد واحدهای پرورش بوقلمون در استان کرمانشاه فعال شدند و در حال حاضر 15 واحد پرورش بوقلمون گوشتی در استان وجود دارند که از این تعداد 10 واحد فعالند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، ظرفیت واحدهای پرورش بوقلمون استان را 57 هزار قطعه در هر دوره پرورشی دانست.
به گفته خانی سالانه 400 تا 500 تن گوشت بوقلمون در استان تولید می‌شود که بخشی از آن به مصرف استان می‌رسد و مابقی نیز به استان‌های دیگر فروخته می شود.
خانی با بیان اینکه در استان یک واحد مولد بوقلمون فعال وجود دارد که بخشی از نیاز جوجه ریزی واحدهای پرورش بوقلمون را تامین می‌کند، گفت: بقیه جوجه‌های مورد نیاز واحدهای پرورش بوقلمون استان از استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان شرقی و تهران تامین می‌شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه در خصوص برنامه‌های توسعه‌ای پرورش بوقلمون سخن گفت و تاکید کرد: این نوع واحدها در فهرست واحدهای خاص قرار دارند و متقاضیان بایستی قبل از هر اقدامی نسبت به شناسایی بازار فروش آنها اقدام کنند.
خانی گفت: هیچ‌گونه محدویتی برای افزایش تعداد واحدهای پرورش بوقلمون وجود ندارد و واحدهای غیرفعال نیز مشروط به داشتن برنامه بازاریابی منطقی می‌توانند از سهمیه‌ها و تسهیلات این بخش جهت راه اندازی واحدهای خود استفاده کنند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از پراکنش مناسب واحدهای پرورش بوقلمون در شهرستان‌های استان سخن گفت و افزود: در شهرستان‌های سنقر، صحنه، کرمانشاه، اسلام آباد غرب، سرپل ذهاب و کنگاور واحدهای پرورش بوقلمون وجود دارد.
خانی ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی مناسب شرایطی فراهم شود تا فرهنگ مصرف گوشت بوقلمون‌های پرورشی به عنوان یکی از گوشت‌های خوب در بین مردم نهادینه شود.
بنا به گفته‌های خانی گوشت بوقلمون‌های پرورشی قابل رقابت با انواع بومی آن است. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com