تولید سالانه 15 تن گوشت شترمرغ در خراسان جنوبی

تولید سالانه 15 تن گوشت شترمرغ در خراسان جنوبی
مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر پنج واحد پرورش شترمرغ دارای پروانه بهره‌برداری به ظرفیت 255 قطعه و 15 تن گوشت در سال در خراسان جنوبی فعال است.
به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، غلامرضا هادربادی اظهار داشت: تعداد پرنده‌‌های موجود در این واحدها 513 قطعه و گوشت تولیدی آنها عمدتا در داخل استان مصرف می‌‌شود. 
وی از تولید سالانه 15 تن گوشت شترمرغ در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: شهرستان سرایان با وجود دو واحد پرورش شترمرغ به ظرفیت 85 قطعه بیشترین آمار شترمرغ استان را به خود اختصاص داده است. 
مدیرکل جهادکشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به اینکه شترمرغ حیوانی است که شرایط نامساعد از جمله سرما، گرما و خشکی را به خوی تحمل می‌کند آب و هوای استان مستعد پرورش شترمرغ است. 
هاربادی اضافه کرد: در حال حاضر تنها از گوشت شترمرغ به عنوان محصول اقتصادی استفاده می‌شود و از فرآورده‌های جانبی این پرنده مثل پر، پوست و تخم استفاده نمی‌شود که در این زمینه ایجاد صنایع تکمیلی مورد نیاز است. 
وی با اشاره به فواید گوشت این پرنده یادآور شد: گوشت شترمرغ دارای چربی و کلسترول پائینی است و از طرفی چون جزو گوشت‌های قرمز طبقه‌بندی می‌شود، قابلیت جایگزینی گوشت گاو و گوسفند را دارد. 
مدیرکل جهادکشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به مشکلات پرورش‌دهندگان شترمرغ اظهار داشت: عدم توانایی استفاده از محصولات فرعی این پرنده از اهم مشکلات پرورش‌د‌هندگان شترمرغ در این استان است. 
هادربادی افزود: از شرایط مهم متقاضیان برای سرمایه‌گذاری در صنعت شترمرغ استان داشتن زمین و آب و سرمایه لازم برای آغاز فعالیت است. 
وی یادآور شد: صنعت پرورش شترمرغ در استان توانسته است 20 نفر را به صورت مستقیم و 40 نفر را به صورت غیرمستقیم به کارگیری کند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com