تولید روزانه187تن گوشت مرغ در یزد

تولید روزانه187تن گوشت مرغ در یزد
نادر سلیم با اشاره به فعالیت 927 واحد مرغداری در استان گفت: روزانه 187 تن گوشت مرغ و 52 تن تخم مرغ تولید می‌شود. سلیم افزود: میزان تولید سالیانه گوشت مرغ در استان 50هزار تن است که از این میزان 25هزار تن گوشت مرغ در داخل استان مصرف و مابقی نیز به 3 استان‌ مجاور اصفهان، شیراز و کرمان صادر می‌شود.
معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان با اشاره به اشتغال 1950 نفر در مرغداری های استان یزد در درباره تزریق هورمون به مرغ هم گفت: سرعت رشد مرغ های گوشتی ارتباطی به مصرف هورمون ندارد و رشد سریع مرغ‌ها در دوره پرورش به دلیل استانداردسازی شرایط پرورشی و اجرای عملیات اصلاح نژادی در جوجه های گوشتی است که البته این سرعت رشد در بسیاری کشورهای دنیا بیشتر از ایران است.
سلیم خاطر نشان کرد: برخی در شبکه های اجتماعی، مسائلی را درباره تولید گوشت مرغ و استفاده از هورمون در فرآیند پرورش مطرح کرده‌اند که هیچ پایه و اساس علمی ندارد و بالاتر بودن سرعت رشد پرورش گوشت مرغ نسبت به مرغ های بومی طبیعی است، چرا که پرورش گوشت مرغ در شرایط استاندارد و با تکنولوژی و فناوری روز دنیا انجام می شود و در عملیات اصلاح نژادی نیز بهترین نسل و نژادها برای پرورش مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com