تولید روزانه بیش از 320 تن شیر گاو در دامداری های سمنان

تولید روزانه بیش از 320 تن شیر گاو در دامداری های سمنان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تولید روزانه شیر گاو در این استان را بیش از 320 تن در دامداری های این استان اعلام کرد و گفت : از این مقدار بیش از 120 تن شیر در استان سمنان مصرف می شود.
سید حسن میرعماد در جلسه ستاد تنظیم بازار در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: بیش از 200 تن شیر برای تولید مواد لبنی به خارج از استان صادر می شود که باید با برنامه ریزی های منسجم، خرید تضمینی آن را فراهم شود.
وی اظهار داشت: امنیت غذایی یکی از اولویت های کاری این سازمان است و برای افزایش نکات بهداشتی ، دامداران از اداره کل دامپزشکی استان مجوز سلامت شیر دریافت نمایند.
میرعماد اضافه کرد: 20 مرکز خرید شیر با قیمت کیلویی 12 هزار ریال شیر را از دامداران استان سمنان خریداری می کنند که باید مشارکت بخش خصوصی مراکز خرید در نقاط مختلف استان افزایش یابد.
وی ادامه داد: دامداران شهرستان گرمسار سالانه با تولید 30 هزار تن شیر یکی از شهرستان های ممتاز در تولید شیر استان به شمار می رود که امیدواریم با برنامه ریزی های منسجم مراکز خرید در مناطقی که مازدا تولید دارند، افزایش یابد.
میرعماد خاطرنشان کرد: ساماندهی محل تولید شیر و حمل و نقل آن یکی از برنامه های اساسی جهاد کشاورزی در طرح احیا دامداری ها است که امید است با تحصیص اعتبار مناسب ، زمینه تولید شیر به فناوری روز فراهم شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سرانه مصرف شیر در استان سمنان به ازای یک نفر کمتر از 90 کیلو در سال است در حالی که براساس برنامه بهداشت تغذیه میانگین مصرف به 160 کیلو در سال برسد.
بیش از چهار هزار دامدار استان سمنان سالانه 140 هزار تن شیر تولید می کنند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com