تولید روزانه 26 هزار تن شیر در کشور

تولید روزانه 26 هزار تن شیر در کشور
مدیرکل اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: کل تولید شیر کشور 9 میلیون و 600 هزار تن در سال است که با توجه به این رقم، میزان تولید روزانه شیر در کشور به بیش از 26 هزار و 300 تن می رسد.

محمدرضا ملاصالحی در نشست با مسئولان و معاونان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: از این میزان تنها 700 هزار تن، تولید شیر دام سبک است و حدود 9 میلیون تن شیر تولیدی در کشور مربوط به دام های سنگین است.
وی اضافه کرد: طبق پیش بینی ها مقرر شده که فقط در تولید شیر بز به تولید بالای 700 هزار تن در سال برسیم که با افزایش تعداد بز شیری در واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی به 100 هزار راس این امر محقق می شود.
وی با بیان اینکه تولید شیر و گوشت قرمز در کشور به شرایط مطلوب و دلخواه نرسیده است، اظهار کرد: مصرف سرانه شیر و لبنیات 165 کیلوگرم هدف گذاری شده بود ولی در حال حاضر مصرف سرانه پایین تر از این رقم است.
مدیرکل اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: آذربایجان غربی از استان هایی است که با داشتن مزیت هم مرزی با سه کشور، دارا بودن منابع علوفه ای و بازار مناسب، پتانسیل بالایی برای توسعه دامپروری دارد.
وی بیان کرد: از نظر منابع آب و هوایی، ژئوپلیتیکی و مرزی، در این استان برای صادرات محصولات کشاورزی مزیت مناسبی فراهم شده و رونق این بازار نیازمند ورود و نقش آفرینی تشکل ها و همچنین حمایت بخش دولتی از تشکل هاست.
ملاصالحی اضافه کرد: تغییر ساختار تولید، سنتز نژادی، فراهم کردن شرایط دام سبک در سیستم های بسته و تعریف و ایجاد سامانه های جدید برای تولید گوشت قرمز از دام سبک از برنامه های امسال برای بهبود وضعیت تولید گوشت قرمز است.
رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه دامپروری و تولیدات دامی کشور گفت: 90 درصد گوشت قرمز مورد نیاز در داخل کشور تولید می شود.
وی گفت: تقاضا برای پروتئین باکیفیت با توجه به تغییر الگوی مصرف و بالا رفتن جمعیت بیشتر شده است.
وی با اشاره به تعهد وزارت جهاد کشاورزی برای حفظ وضعیت موجود در زمینه تولید شیر و گوشت قرمز در برنامه ششم توسعه ادامه داد: در این بخش به توسعه و افزایش تولید نیاز داریم که بخشی از آن از طریق بالا بردن بهره وری محقق می شود.
آذربایجان غربی دارای 9 میلیون واحد دامی اعم از مرغ و ماکیان و دام سبک و سنگین است.
اغلب نیاز استان به گوشت و لبنیات از منابع داخل استان تامین می شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com