تولید روزانه 1.2 میلیون تخم‌مرغ در کرمان

تولید روزانه 1.2 میلیون تخم‌مرغ در کرمان
مسئول اداره نظارت و بهداشت عمومی و قرنطینه اداره‌کل دامپزشکی استان کرمان گفت: تعداد واحدهای مرغ تخم‌گذار استان 15 واحد است که این تعداد واحد ظرفیت تولید یک‌میلیون و 200 هزار تخم‌مرغ در روز را دارند.
مهدی رفیعی عصر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان اظهار داشت: تعداد واحدهای مرغ تخم‌گذار استان کرمان 15 واحد است که این تعداد واحد ظرفیت تولید یک‌میلیون و 200 هزار تخم‌مرغ در روز را دارند و در سطح شهرستان‌های استان پراکنده هستند.
رفیعی با اشاره به اینکه در حال حاضر 720 هزار قطعه پرنده در استان کرمان داریم، بیان داشت: رنگ زرده تخم‌مرغ‌ها بسته به جیره غذا و یا دارویی که به مرغ می‌دهند، دارد و تولیدکنندگانی که نوعی آنتی‌بیوتیک خاص یا گاهی یونجه و هویج به مرغ‌های خود می‌دهند رنگ زرده را زرد رنگ‌تر می‌کند.
وی افزود: مارک داشتن تخم‌مرغ دلیل بر استاندارد یا کیفیت‌دار بودنش نیست و در استان کرمان واحدی که جیره ویژه و بالاتر از حد استانداردهای موجود به مرغ‌های خود بدهد که تخم‌مرغ با کیفیتی تولید شود، وجود ندارد.
رفیعی با اشاره به اینکه کیفیت تخم‌مرغ‌های کارخانه سیمرغ با انجام آزمایش طی یکی دو هفته آینده مشخص می‌شود، خاطر نشان کرد: پس از تعیین کیفیت آن، قیمت این محصول نیز مشخص می‌شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com