تولید جوجه یک‌روزه به اندازه حواله صادر شده از طرف اتحادیه

تولید جوجه یک‌روزه به اندازه حواله صادر شده از طرف اتحادیه
نمایندگان بخش خصوصی، قیمت مرغ برای ماه رمضان را ثابت پیش‌بینی می‌کنند.
دبیر انجمن جوجه یکروزه با اعلام این خبر گفت: با توجه به شرایطی که از هم‌اکنون بر بازار حاکم است، به نظر می‌رسد قیمت مرغ در ماه مبارک رمضان، از ثباتی نسبی برخوردار باشد.
غلامعلی فارغی، با اشاره به اینکه نرخ این محصول در شب عید و پس از آن افزایشی پیدا نکرد و بازار جو آرامی داشت، افزود: باید مرغداران از این موضوع درس بگیرند و دیگر مطابق رسوم گذشته عمل نکنند. یعنی هجوم آنها برای خرید جوجه یکروزه در مقاطعی از زمان که تقاضای خرید مرغ افزایش می‌یابد، نمی‌تواند تضمین کننده کسب سود بیشتر باشد.
فارغی معتقد است اگر مرغدار روند ثابتی را در طول سال طی کرده و در زمان‌های خاص تقاضا برای خرید جوجه را به طور ناگهانی بالا نبرد، مطمئنا قیمت جوجه نیز تغییر چندانی نخواهد داشت. مرغداران باید در نظر داشته باشند در حال حاضر، تنظیم بازار دیگر مانند روش‌های سنتی، توسط عرضه بیشتر مرغ از سوی تولیدکنندگان، معنا ندارد. بلکه شرکت پشتیبانی برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها به بازار ورود کرده و آن را کنترل می‌کند؛ ضمن اینکه ذخایر شرکت، همیشه به حد کافی است و کمبودی در این زمینه وجود ندارد. نمونه آن را هم در ایام عید شاهد بودیم.
وی ادامه داد: به هر ترتیب، قیمت جوجه به میزان تقاضای مرغداران برای خرید آن بستگی دارد. اگر آنها تولید را به گونه‌ای تنظیم کنند که ماهانه به طور میانگین، ۹۵ میلیون جوجه تولید شود، نه کمبودی به وجود می‌آید و نه مازادی. البته برای این منظور پرورش دهندگان مرغ باید با اتحادیه خود هماهنگ باشند و میزان سهمیه‌ها را رعایت کنند. چون همانطور که بارها عنوان شده، تولید بیش از حد، منجر به سود بیشتر نمی‌شود.
به گفته فارغی، طبق توافقی که با اتحادیه سراسری مرغداران صورت گرفته، قرار است به زودی، تولید جوجه بر حسب حواله صادر شده از طرف اتحادیه صورت بگیرد. این موضوع به تنهایی می‌تواند بسیاری از نوسانات احتمالی را به صفر نزدیک کند.
قیمت جوجه یک روزه در بهمن سال گذشته، به دلیل تقاضای بیش از حد مرغداران، به یکباره افزایش یافت و تا بیش از دوهزار و ۵۰۰ تومان در برخی نواحی رسید. این افزایش تقاضا با چشم‌انداز فروش مرغ در روزهای پایانی سال و کسب سود بیش تر از بازار اتفاق افتاد که البته تدابیر اندیشیده شده از طرف ستاد تنظیم بازار و توزیع مرغ منجمد دولتی، اجازه بالا رفتن به نرخ‌ها را نداد. شنیده‌ها حاکی است که بر اساس این هدف گذاری‌ها و تصمیمات احساسی، مرغداران متحمل ضررهای قابل توجهی شده‌اند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com