تولید تخم‌مرغ در قزوین 5 برابر مورد نیاز قزوین

تولید تخم‌مرغ در قزوین 5 برابر مورد نیاز قزوین
‌معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: استان قزوین درزمینهٔ تولید تخم‌مرغ به خودکفایی رسیده است و در حال حاضر تولید تخم‌مرغ در قزوین 5 برابر مورد نیاز استان است.
‌سید منصور حاج سید جوادی‌، تصریح کرد: در حال حاضر در استان قزوین 57 واحد مرغداری فعال وجود دارد که از این تعداد ظرفیت مرغداری‌های تخم‌گذار استان  7 میلیون و 600 هزار تخم‌مرغ است.
وی افزود: سال گذشته در استان 69 هزار تُن تولید تخم‌مرغ داشتیم که اگر تمام واحدهای تخم‌گذار استان به‌صورت فعال عمل کنند، این میزان در سال‌جاری به 100 هزار تُن می‌رسد، با توجه به میزان تولید شده، قادر هستیم که تخم‌مرغ‌ها را به سایر استان‌ها و کشورها صادر کنیم.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین خاطرنشان کرد: صادرات نیاز به برنامه‌ریزی دارد، باید امکانات و زیرساخت‌های صادرات را برای تولیدکنندگان فراهم کنیم، همچنین باید به واحدهای فعال تخم‌گذار یارانه اختصاص پیدا کند و تسهیلات موردنیاز مرغداری‌ها را ارائه دهیم تا بتوانند نهاده‌ها را به قیمت مناسب تهیه کنند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر تولید تخم‌مرغ در استان 5 برابر موردنیاز است و حدود 80 درصد تولیدات به استان‌های هم‌جوار به‌خصوص تهران، گیلان و مازندران صادر می‌شود، اما درزمینه صادرات به دیگر کشورها با مشکلات اساسی روبه‌رو هستیم.
حاج سید جوادی یادآور شد: درگذشته تخم‌مرغ‌های استان قزوین به کشور عراق صادر می‌شد اما هم‌اکنون کشور ترکیه به‌عنوان یک رقیب اصلی در عرصه بین‌المللی مطرح می‌شود و صادرات تخم‌مرغ به عراق را در دست گرفته است که در این زمینه باید از مرغداران حمایت لازم صورت بگیرد.
وی اظهار کرد: حمایت از شرکت‌های صادرکننده تخم‌مرغ سبب می‌شود که در عرصه رقابت بتوانند به‌خوبی ورود پیدا کنند و تخم‌مرغ‌های تولیدی کشور را به عراق صادر کنند، مزرعه تخم‌گذار "هستی" نیز در همین راستا در هفته دولت افتتاح شد.
حاج سید جوادی تأکید کرد: در این مزرعه متخصصان و کارشناسان دام‌پروری، از مدرن‌ترین تجهیزات مجهز به فنّاوری روز استفاده کردند تا بتوانند حداکثر بهره‌برداری تخم‌مرغ تولیدی و صادر آن به عراق را محقق کنند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com