تولید تخم مرغ در البرز، 33 برابر میانگین کشوری است

تولید تخم مرغ در البرز، 33 برابر میانگین کشوری است
مجتبی تقی زاده گفت: استان البرز فقط 3 دهم درصد از مساحت کل کشور را دارد و با تولید بیش از 11 درصد تخم مرغ کشور، رتبه برتر ایران در تولید این ماده غذایی را داراست.
وی افزود: سالانه بیش از هفت و نیم میلیون قطعه در 104 واحد تولیدی و 2 میلیون و 500 هزار قطعه مرغ نیمچه تخم گذار(پولت) در 29 واحد مرغداری در این استان تولید می شود که البته ظرفیت تولید و پرورش مرغ تخم گذار بیش از این رقم در استان است.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در ادامه به قیمت پایین تخم مرغ تولید شده نسبت به قیمت تمام شده برای تولید کنندگان اشاره کرد و گفت: هزینه تمام شده هر کیلوگرم تخم مرغ تولیدی 39 هزار ریال است که این فرآورده به قیمت بین 34 تا 35 هزار ریال به فروش می رسد که به زیان تولید کنندگان است .
تقی زاده، میزان تولید تخم مرغ در استان البرز در سال 933 را حدود 94 هزار و 800 تن ذکر کرد و گفت: با توجه به اینکه سرانه مصرف تخم مرغ حدود 10 تا 10.5کیلوگرم است بین 65 تا 70 هزار تن از این محصول مازاد برنیاز استان است که به استان های دیگر یا خارج از کشور صادر می شود.
وی در ادامه اضافه کرد: با وجود برندهای بین المللی در البرز و کیفیت مناسب تولیدات تخم مرغ موجب استقبال استان های مختلف و همچنین کشورهای همجوار همچون افغانستان و عراق از این محصول شده که از فروردین تا پایان مهرماه امسال، حدود چهار هزار تن از این محصول به خارج از کشور صادر شده است.
تقی زاده در پایان اضافه کرد: استان البرز اولین تولید کننده تخم مرغ کشور و سومین تولید کننده مرغ تخم گذار در کشور است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com