تولید بیش از سه هزار تن تخم مرغ در قوچان

تولید بیش از سه هزار تن تخم مرغ در قوچان
رئیس شبکه دامپزشکی قوچان از تولید بیش از سه هزار تن تخم مرغ، از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان خبر داد.
علیرضا قدرتی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون، شبکه دامپزشکی قوچان بر تولید و عرضه بیش از سه هزار و 194 تن تخم مرغ در این شهرستان نظارت داشته است.
وی گفت: از مجموع سه هزار و 194 تن تخم مرغ تولیدی این شهرستان، 813 تن در داخل استان عرضه و 1829 تن به خارج از استان و 552  تن به خارج از کشور صادرات شده است.
وی با اشاره به جزئیات نظارت بهداشتی بر تولید تخم مرغ در مرغداری های این شهرستان ادامه داد: مسئولین فنی و بهداشتی شبکه دامپزشکی با بررسی های ظاهری، شیمیایی و میکروبی، تخم مرغ های تولیدی را از نظر کیفیت و رعایت مسائل بهداشتی کنترل می کنند.
قدرتی افزود: بازرسین بهداشتی دامپزشکی نیز در مراکز توزیع و فروش، سلامت  تخم مرغ ها را از نظر شرایط نگهداری و  تاریخ تولید و انقضا، مورد بررسی و کنترل قرار می دهند و در صورت تخلف با واحدهای صنفی برخورد می کنند.
رئیس شبکه دامپزشکی قوچان با تاکید بر اینکه کنترل و نظارت بهداشتی دقیق در زمان تولید و توزیع و رعایت شرایط نگهداری توسط مصرف از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطر نشان کرد: به دلیل غنی بودن تخم مرغ از مواد مغذی، فساد پذیری بالایی دارد و با توجه به این که این ماده غذایی بسیار پرمصرف می باشد،  در صورت عرضه و نگهداری غیربهداشتی به راحتی  می تواند موجب بروز مخاطرات بهداشتی شود.
وی در پایان تاکید کرد:  مصرف کنندگان باید مواد غذایی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز دارای پروانه بهداشتی تهیه کرده و از تخم مرغ های بسته بندی شده شناسنامه دار استفاده کنند و به تاریخ تولید و مصرف آن و شرایط نگهداری در مراکز توزیع توجه داشته باشند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com