تولید بیش از 69 هزار تن فرآورده‏های دام و طیور در استان سمنان

تولید بیش از 69 هزار تن فرآورده‏های دام و طیور در استان سمنان
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از تولید 69 هزار و 290 تن انواع فرآورده‏های دام و طیور در استان سمنان خبر داد.
مصطفی شاه‏ حسینی صبح امروز در گفت‏ وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در بخش تولیدات دامی، بیش از 49 هزار تن شیر و 6 هزار و 952 تن گوشت قرمز در سه ماهه اول امسال در استان تولید شد.
وی افزود: در این حوزه بالغ بر 57 هزار رأس دام شیری از جمله گاوهای اصیل، دورگه و بومی و در بخش پرواری برای تولید گوشت نیز ظرفیت سالانه 30 هزار رأس گوساله و گاو، 2 هزار و 900 نفر شتر و بیش از 340 هزار رأس گوسفند و بز پرواری در استان وجود دارد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان درباره تولیدات بخش طیور گفت: در طی این مدت، 10 هزار و 400 تن گوشت سفید و 2 هزار و 658 تن تخم‏ مرغ از بیش از 330 واحد مرغ گوشتی و 16 واحد مرغ تخم‏گذار فعال تولید شد.
وی تصریح کرد: همچنین بیش از یک میلیون و 284 هزار قطعه جوجه یک روزه گوشتی در استان تولید شد و بیش از شش میلیون و 288 هزار قطعه جوجه‏ریزی در واحدهای مرغ گوشتی استان انجام شده است.
شاه‏حسینی درباره تولیدات بخش آبزیان گفت: در این مدت تعداد 700 هزار قطعه بچه ماهی قزل‏آلا و 170 هزار قطعه بچه ماهیان گرم‏آبی در مزارع و استخرهای ذخیره آب کشاورزی استان رهاسازی شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: این عملکرد به ترتیب منجر به تولید 315 تن گوشت سفید ماهیان سردآبی و 255 تن ماهیان گرم‏آبی خواهد شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com