تولید بیش از 41.5 میلیون قطعه جوجه در خراسان رضوی

تولید بیش از 41.5 میلیون قطعه جوجه در خراسان رضوی
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: جوجه ریزی واحدهای تولید و پرورش طیور در این استان طی نیمه اول امسال از مرز 41 میلیون و 500 هزار قطعه گذشت.
به گزارش روابط عمومی دامپزشکی خراسان رضوی، دکتر علیرضا شهرام شرقی افزود: طی این مدت توسعه عملیات بهداشتی و ایمن سازی جمعیت پرندگان واحدهای تولیدی استان توسط گروه های دامپزشکی بخش خصوصی با نظارت و پایش مستمر بخش دولتی موجب کنترل واکسیناسیون طیور در واحدهای پرورش شده است.
وی اظهار کرد: نظارت بر عملیات مایه کوبی گله های طیور استان سبب شده است علاوه بر کاهش بیماری های طیور از مصرف غیر ضروری واکسن ها نیز پیشگیری گردد که می تواند نقش مهمی در سلامت تولیدات طیور استان داشته باشد.
وی با اشاره به گسترده تر شدن و تشدید نظارت های بخش دولتی دامپزشکی بر ایمن سازی طیور استان علیه بیماری ها که توسط بخش خصوصی انجام می پذیرد گفت: در این راستا نمونه برداری های انجام شده از 25 هزار و 500 فقره در سال گذشته به 26 هزار و 500 فقره در نیمه اول امسال افزایش یافته است.
شهرام شرقی افزود: در اجرای سیاست های اصل 44، اداره کل دامپزشکی استان 100 درصد عملیات مرتبط با طیور در زمینه های درمانی و پیشگیری را به بخش خصوصی واگذار کرده و بخش دولتی وظیفه نظارت بر حسن اجرای عملیات را بر عهده دارد.
وی سرمایه طیور استان را بخش مهمی از اقتصاد استان و سلامت بخش عمده ای از غذای مردم را وابسته به سلامت طیور دانست.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com