تولید بیش از 400 هزار عدد تخم مرغ نطفه دار در مرکز اصلاح نژاد مرغ بومی استان مازندران

تولید بیش از 400 هزار عدد تخم مرغ نطفه دار در مرکز اصلاح نژاد مرغ بومی استان مازندران
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تولید بیش از 400 هزار عدد تخم مرغ نطفه دار در پنج ماهه اول سالجاری در مرکز اصلاح نژاد مرغ بومی استان مازندران خبر داد.
حسین نگهدار معاون بهبود تولیدات دامی سازمان با بیان این مطلب اظهار داشت: مرکز اصلاح نژاد مرغ بومی مازندران در راستای حفظ خزانه ژنی، توسعه و ترویج پرورش مرغ بومی، شناخت و اصلاح نژاد صفات اقتصادی و افزایش ارزش اقتصادی هر قطعه مرغ بومی، از سال 1366 فعالیت خود را آغاز نمود که علاوه بر استحصال نسل 21 در مرکز فوق به عنوان یک دستاورد برجسته، تا کنون بالغ بر 5 میلیون قطعه جوجه یکروزه بومی در این مرکز تولید و در سطح کشور توزیع گردیده است.
وی تصریح کرد: نسل فوق نسبت به گله اولیه، وزن بدن هر مرغ با بیش از 40 درصد افزایش به 1900 گرم و تعداد تخم مرغ تولیدی نیز با بیش از 15 درصد افزایش به بیش از 200 عدد در سال رسیده است.
نگهدار در ادامه افزود: در پنج ماهه اول سالجاری تعداد 400 هزار عدد تخم مرغ نطفه دار در مرکز اصلاح نژاد مرغ بومی استان مازندران تولید گردیده که با توجه به تعدد متقاضیان جهت دریافت جوجه یکروزه مرکز فوق، تعداد 250 هزار قطعه جوجه یکروزه اصلاح نژادی مرغ بومی در این مقطع تولید و جهت ترویج پرورش مرغ بومی در سطح روستاهای استان مازندران، گیلان و گلستان توزیع شده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com