تولید 79 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه در آمل

تولید 79 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه در آمل
مدیر جهادکشاورزی آمل از تولید 79 میلیون جوجه یک‌روزه به میزان معادل 12 درصد تولید مازندران در این شهرستان خبر داد.
مرتضی امینی نیاکی پیش ‌از ظهر امروز در جلسه شورای کشاورزی این شهرستان با بیان اینکه 25 واحد تولید مرغ مادر گوشتی در آمل فعالیت دارند، اظهار داشت: ظرفیت تولید این واحد‌ها 600 هزار قطعه در یک دوره است که با تولید 79 میلیون قطعه، تقریبا 12 درصد تولید جوجه یک روزه مازندران را بر عهده دارد.
وی از وجود صادرات جوجه‌های یک روزه تولید شده در این شهرستان خبر داد و گفت: 12 موسسه جوجه‌کشی در آمل فعال هستند که با ظرفیت 188 دستگاه در شهرستان تولید این محصول را بر عهده دارند.
این مسئول با بیان اینکه به طور متوسط 207 میلیون تخم‌مرغ در سال در این واحدها خوابانده می‌شود، اظهار داشت: این دستگاه‌ها با میانگین 81 درصد میزان جوجه‌آوری، معادل 167 میلیون جوجه یک‌روزه تولید می‌کند.
وی به ظرفیت دیگر این شهرستان اشاره داشت و افزود: سایر استان‌ها و شهرستان‌ها نیز تخم‌مرغ نطفه‌دار واحدهای مرغ گوشتی خود برای تولید جوجه یک‌روزه را مؤسسات جوجه‌کشی این شهرستان تحویل می‌دهند.
مدیر جهادکشاورزی آمل با اشاره به استعداد شهرستان آمل در زمینه تولید گل‌های زینتی بیان کرد: شهرستان آمل با داشتن سطح زیر کشت حدود 2 میلیون مترمربع پرورش گل‌های زینتی و تولید 93.5 میلیون انواع گل زینتی رتبه نخست استان را دارد.
وی افزود: این شهرستان در تولید گل‌های آپارتمانی رتبه دوم، گل‌های شاخه بریده رتبه نخست، درخت و درختچه رتبه دوم، گل‌های فصلی و نشایی رتبه چهارم و پیاز و پیازچه رتبه دوم استان را دارد.
امینی یادآور شد: واحدهای گلخانه‌ای شهرستان آمل از نظر سوخت مصرفی به تعداد 323 واحد در سطح 563 متر مربع گازسوز و تعداد 140 واحد در سطح314 هزار و 300 متر مربع نیز گازوئیل‌سوز است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com