تولید 75 تن گوشت کبک در خراسان جنوبی

تولید 75 تن گوشت کبک در خراسان جنوبی
با تولید 75 تن گوشت کبک در خراسان جنوبی 12 میلیارد ریال درآمد حاصل پرورش دهندگان این پرنده درخراسان جنوبی شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: امسال 150 هزار قطعه کبک در این استان پرورش داده شد.
آقای هادربادی با بیان اینکه حدود 80 درصد تولیدات کبک خراسان جنوبی به خارج از استان صادر می شود گفت: این فرارده گوشتی به استانهای سیستان و بلوچستان ، خراسان رضوی و تهران صادر می شود که ارزش صادرات گوشت کبک حدود9 هزار و 600 میلیون ریال برآورد می شود.
وی ظرفیت واحدهای پرورش کبک در استان را 60 هزار قطعه در دوره عنوان کرد و افزود: با توجه به طول دوره پرورش، کبک حدود 2 و نیم دوره در سال می تواند جوجه ریزی کند.
هم اکنون 3 واحد پرورش کبک در شهرستانهای سربیشه ، بیرجند و خوسف به ظرفیت 60 هزار قطعه پرواری (گوشتی ) در هر دوره و 4 هزار قطعه مولید در حال فعالیت است.
واحدهای پرورش کبک زمینه اشتغال 12 نفر را بصورت مستقیم در خراسان جنوبی فراهم کرده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پرورش دهندگان کبک نیز مانند سایر مشاغل کشاورزی می توانند از تسهیلات توسعه بخش کشاورزی جهت بهینه سازی واحد خود استفاده کنند.
گوشت کبک به دلیل پروتئین بالا و درصد چربی پایین ارزش غذایی بالا دارد و در درمان بعضی از بیماریها مانند ضعف اعصاب موثر است.
عناصر معدنی کمیاب و ویتامینهای متعدد در گوشت این پرنده ، آن را به دارویی معجزه آسا برای درمان امراض صعب العلاجی همچون آسم ، تشنج ، فشار خون ، ضعف اعصاب تبدیل کرده است.
 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com