تولید 7 درصد تخم‌مرغ کشور در قم

تولید 7 درصد تخم‌مرغ کشور در قم
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: هفت درصد تخم‌مرغ کشور در این استان تولید می‌شود.
محمدرضا طلایی در نشست خبری که در حاشیه گردهمایی مسئولان دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه سازمان‌های تعاون روستایی در جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: قم 0.48 زمین‌های کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده و توانسته با استفاده از این ظرفیت ویژه، ‌نخستین تولیدکننده خاویار پرورشی در کشور باشد.
وی با بیان اینکه هفت درصد از تولید تخم‌مرغ کشور در قم صورت می‌گیرد، تصریح کرد: از 23 استان کشور دام‌های خود را به دامشهر قم می‌آورند که ظرفیت خوبی را برای استان قم ایجاد کرده و این استان توانسته است در زمینه کشاورزی بارانداز کشور شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در یخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به کاهش ناگهانی قیمت تخم‌مرغ که به‌ تازگی رخ داد،‌ اظهار کرد: این مسئله که در هفته گذشته شاهد آن بودیم، موجب شد، تخم‌مرغ زیر قیمت تولیدشده در بازار عرضه شود.
وی سهم استان قم را در تولید و توزیع مرغ و تخم‌مرغ کشور مورد توجه قرارداد و تصریح کرد: بر اساس آمارها یک‌ هفتم گوشت سفید و هفت درصد تخم‌مرغ کشور در این استان تولید می‌شود و این میزان تولید توانسته است،‌ نیاز تخم‌مرغ مردم را در استان قم و استان‌های اطراف به‌ صورت مطلوب تأمین کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم،‌ وضعیت مرغداری‌ها در این استان را مورد اشاره قرارداد و گفت: در حال حاضر مرغداری‌های استان قم به تجهیزات مکانیزه مجهز و با رعایت اصول بهداشتی مشغول فعالیت هستند.
طلایی با اشاره به مشکل کاهش قیمت تخم‌مرغ و پیگیری‌های استانداری قم برای برطرف کردن این مشکل گفت: با خرید تضمینی و دستور استاندار از نخستین روزهای آبان ماه،‌ مرغ به قیمت 6 هزار و 500 تومان خریداری شد که در حال حاضر 170 تن مرغ در سردخانه‌های قم موجود است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com