تولید 7 درصد تخم‌مرغ و مرغ کشور در قم

تولید 7 درصد تخم‌مرغ و مرغ کشور در قم
نماینده مردم قم در مجلس گفت: بیش از 7 درصد تخم‌مرغ و مرغ کشور در قم تولید می‌شود و باید مراقبت‌های بهداشتی لازم در این مورد صورت گیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی بنایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم در مورد سهم تولید قم در بازار مرغ و تخم مرغ کشور اظهار داشت: 7.3 درصد ظرفیت کل کشور در زمینه تولید مرغ و تخم مرغ مربوط به قم است و با توجه به اشتغال و سرمایه‌گذاری زیادی که در این بخش صورت گرفته است، باید نسبت به مقابله و جلوگیری از شیوع این بیماری در قم فعالیت و مراقبت بیشتری صورت گیرد. 
وی خاطرنشان کرد: بروز بیماری‌های مسری دام و طیور می‌تواند بخش‌های وسیعی از صنعت دام و طیور کشور را مبتلا و از جنبه‌های اقتصادی و بهداشتی و سلامت خسارات زیادی را بر صنعت مرغداری استان تحمیل کند. 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: همیشه شوک حاصل از بروز بیماری‌های مسری بر تولید و امنیت غذایی عمیق و طولانی مدت بود که در نهایت منجر به کاهش تولید و افزایش تقاضا می‌شود که نمونه آن افزایش قیمت تخم مرغ در اسفند ماه سال گذشته بود. 
وی اضافه کرد: برای مقابله و پیشگیری در مرحله اول باید فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مداوم و بالا بردن سطح فرهنگ جامعه در بخش مصرف‌کنندگان و برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های ترویجی برای ارتقای سطح دانش بومی تولیدکنندگان توسط وزارت جهاد سازندگی و یا سازمان دامپزشکی کشور انجام شود. 
بنایی عنوان داشت: در مرحله دوم تعامل گسترده و سازنده متولیان با صاحبان تولید طیور در اطلاع‌رسانی به موقع و اطمینان از عملکرد مثبت سازمان‌های بیمه‌گر و بهره‌مندی از مشوقات و تسهیلات بانکی و ابزارهای قانونی برای بازسازی واحدهای غیر‌استاندارد و غیر‌بهداشتی در دستور کار قرار گیرد. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com